  • 11. Data: 2011-01-06 18:10:59
    Temat: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-06 15:53, d...@w...pl pisze:
    > Witam
    >
    > Jakiś czas temu wziąłem dotację, wszystko było w porządku przez dwa lata
    > kiedy płaciłem 350 zł/msc aż do teraz kiedy przyszło mi płacić 850 zł
    > ZUS. Po prostu kiedy zarabiam 2 lub 3 tysiące jest w porządku, ale
    > bywają miesiące że zarobię śmieszne kwoty typu 600 zł i za bardzo nie
    > wiem z czego mam ten ZUS zapłacić. Teraz za grudzień jeszcze wysupłam te
    > 850 zł ale w następnych miesiącach już raczej nie.

    [ciach]

    > Dziękuję za odpowiedź.

    1. Zatrudnij się
    - w Polsce na etat u kogoś i w tedy tylko zdrowotne, które w większości
    odliczasz od podatku
    - np w UK i wtedy nie podpadasz w ogóle pod ZUS
    2. załóż spółkę z o.o. razem z kimś innym (dla ciebie 99% udziałów) i
    problem z ZUS z głowy.

  • 12. Data: 2011-01-06 18:54:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.01.2011 17:43, d...@w...pl pisze:

    > I bym sobie doskonale dał radę gdyby nie haracz w wysokości prawie 1000
    > zł, który MUSZĘ płacić nawet jak nie zarabiam.

    ubezpieczenie to nie podatek. Jak ubezpieczasz dom, to też płacisz,
    nawet jeśli w nim nie mieszkasz. Samochód z ubezpieczeniem OC też może
    stać w garażu, a i tak musisz płacić.
    Na tym polega ubezpieczenie, że stawka jest jakośtam statystycznie
    wygenerowana i tyle.

    Jak się staniesz kaleką i będziesz pobierać rentę, to nie będzie ona
    zależna od tego, czy zarabiałeś czy nie.

    Oczywiście kwestią oddzielną jest to, na ile takie ubezpieczenia powinny
    być obowiązkowe, a na ile można przyjąć społecznie pomysł na Bezwzględne
    Ubicie tych, co nie mają, bo uznali, że lepiej nie mieć. Bo forma jak z
    powodzianami ,,na mBank nam ubezpieczenie, na mBank nam niemieszkanie
    na terenach zalewowych, jak przyjdzie powódź i tak Rzond Nom Do''
    niestety nie jest formą lepszą od obecnej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 13. Data: 2011-01-06 21:11:33
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    W dniu 2011-01-06 19:10, Daniel Stalica pisze:

> [...]
    > - np w UK i wtedy nie podpadasz w ogóle pod ZUS
    > 2. załóż spółkę z o.o. razem z kimś innym (dla ciebie 99% udziałów) i

    Na jakiej podstawie twierdzisz że posiadając 99% udziałów nie płacisz ZUS?

    Pozdrawiam
    Andrzej

    --
    2010-09-13 7:48:41,62 RR32
    2010-09-13 7:48:41,62 does not meet the patch requirement

  • 14. Data: 2011-01-06 21:45:57
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 06-01-2011 15:53, d...@w...pl pisze:
> [...]
    > wiem z czego mam ten ZUS zapłacić. Teraz za grudzień jeszcze wysupłam te
    > 850 zł ale w następnych miesiącach już raczej nie.

    Ja mam jedno pytanie: firmę zakładałeś dlatego, żeby wziąć dotację i
    dlatego, żeby przez dwa lata płacić mniejszy ZUS, czy dlatego że miałeś
    pomysł na firmę i wiedziałeś, że po dwóch latach ZUS będzie w pełnej
    wysokości?

    Bo mam wrażenie, że jesteś tym faktem (koniecznością płacenia ZUSu w
    pełnej wysokości) bardzo zaskoczony.

    Przypomniała mi się dyskusja ze znajomym (w czasie gdy wprowadzali ten
    preferencyjny ZUS) o konsekwencjach wprowadzania tak idiotycznego
    pomysłu. Wnioski były takie, że dla małych, istniejących ówcześnie firm
    (a raczej malutkich firemek), które musiały ZUS płacić normalnie, to
    było jak cios nożem w plecy.
    Oczywiście, idee były słuszne, jak zwykle zresztą. Ułatwienie startu i
    takie tam dyrdymały. A faktycznie było to wprowadzenie legalnym sposobem
    nieuczciwej konkurencji. Więksi sobie radzili i będą radzić, ale te
    malutkie firmy nagle dostały w prezencie konkurencję, która "na dzień
    dobry" miała o połowę mniejsze koszty. No i najważniejsze, że tak na
    prawdę, to "krzywdę" zrobią tym, co założą firmę z preferencyjnym zusem
    - będą bardzo zdziwieni faktem, że preferencyjny zus się skończył.

    Dla tych co przetrwali, na pocieszenie została satysfakcja, że jakoś
    zarabiali (czyli można) na pełen ZUS wcześniej, jak i po wprowadzeniu
    tych "ulg".
    Tylko nie odbieraj tego co napisałem osobiście, trudno mieć pretensje do
    ludzi, którzy z takiego prezentu skorzystali. Niemniej twierdzenie, że
    przez dwa lata "wszystko było w porządku" z punktu widzenia tych, co te
    850zł przez te dwa lata musieli wysupłać, jest co najmniej dziwne :)

    Powinieneś być świadomym tego, że dostałeś w prezencie dotację na start
    i przez dwa lata comiesięczne dofinansowanie od państwa, a mimo tego nie
    jesteś w stanie utrzymać firmy. Wyciągnij z tego wnioski: czy warto
    marnować czas na kombinowanie, żeby przyoszczędzić marne pięćset złotych
    (licząc na to, że żaden urząd się nie przyczepi i w konsekwencji
    możliwe, że będzie cię to kosztowało dużo więcej), zamiast pomyśleć co
    zrobić, żeby więcej zarobić...
    I tego właśnie życzę w nowym roku tobie i wszystkim grupowiczom :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2011-01-06 23:02:31
    Od: "d...@w...pl" <d...@w...pl>

> [...]
    > dlatego, żeby przez dwa lata płacić mniejszy ZUS, czy dlatego że miałeś
    > pomysł na firmę i wiedziałeś, że po dwóch latach ZUS będzie w pełnej

    Założyłem firmę żeby nie pracować na czarno, gdyby dotacji nie było, też
    bym pracował tyle że na czarno i byłbym zarejestrowany w UP jak
    wcześniej - właśnie przez wysoki ZUS.

    > Bo mam wrażenie, że jesteś tym faktem (koniecznością płacenia ZUSu w
    > pełnej wysokości) bardzo zaskoczony.

    Nie jestem zaskoczony tylko rozczarowany ,ponieważ problem jest znany a
    nasz rząd nic z tym nie robi,dlatego poszukuję rozwiązania problemu
    niekoniecznie zamykając firmę.

> [...]
    > prawdę, to "krzywdę" zrobią tym, co założą firmę z preferencyjnym zusem
    > - będą bardzo zdziwieni faktem, że preferencyjny zus się skończył.

    To nie był idiotyczny pomysł,tylko szansa na wyrwanie się z miejsca i
    przestanie być bezrobotnym . Nic nie stało na przeszkodzie żeby
    istniejącym firmom również zrobić ulgi, nie ja to wymyślałem.

    > Dla tych co przetrwali, na pocieszenie została satysfakcja, że jakoś
    > zarabiali (czyli można) na pełen ZUS wcześniej, jak i po wprowadzeniu
    > tych "ulg".

    Nie chodzi o to żeby pracować jak wół po to żeby przetrwać, tylko o to
    żeby pracować dla siebie i bliskich i czasami wyjechać na wakacje a nie
    dla ZUSU. Jak firma zarabia 5 , 10 tysięcy to zapłacenie 850 zł to
    pestka, ale są też firmy które mają obrotów 1000 zł więc skąd mają
    zapłacić przymusowy ZUS w takiej wysokości?
    Wolałbym od początku płacić duży ZUS bez ulgi jeżeli byłyby stworzone
    jakieś widełki, że jeśli zarobię 2000 płacę 850 zł jeżeli 1000 zł to
    połowę tej kwoty, a jeżeli nie zarobię nic, to nie płacę w ogóle. Jak
    byłbym zarejestrowany w UP to Ty byś na mnie płacił, więc gdzie tu
    logika.? Kwestię kombinowania przez różne firmy w celu zaniżenia
    dochodów odsuwam na bok , ponieważ nie można wszystkich wrzucać do
    jednego wora i nie powinno być to powodem do kwestionowania wprowadzenia
    odpowiedniej ustawy która rozwiązałaby problem raz na zawsze,tym
    bardziej że problem na pewno jest poważny i mówi się o nim na wszelkiego
    rodzaju forach od lat, tyle że zajmują się krzyżami i innymi dyrdymałami
    a nie tym co istotne.

> [...]
    > przez dwa lata "wszystko było w porządku" z punktu widzenia tych, co te
    > 850zł przez te dwa lata musieli wysupłać, jest co najmniej dziwne :)

    To nie moja wina że u góry w sejmie siedzą krasnale czytający gazety,
    uważam że Ci inni(tj. firmy płacące od zawsze wysoki ZUS) również
    chciałyby żeby wprowadzono progresywne widełki.

    > Powinieneś być świadomym tego, że dostałeś w prezencie dotację na start
    > i przez dwa lata comiesięczne dofinansowanie od państwa, a mimo tego nie
    > jesteś w stanie utrzymać firmy.

    Ale co ma piernik do wiatraka, nie każdy musi mieć firmę przynoszącą
    kokosy. Dlaczego Państwo zabrania mi zarabiania 1000 zł ?

> [...]
    > (licząc na to, że żaden urząd się nie przyczepi i w konsekwencji
    > możliwe, że będzie cię to kosztowało dużo więcej), zamiast pomyśleć co

    Dla mnie w tym okresie nie jest to marne 500 zł tylko sprawa być albo
    nie być. Gdybym zawiesił działalność to nie mogłbym nic sprzedać w tym
    czasie, więc nie zarobiłbym NIC, gdybym zamknął firmę i zarejestrował
    się w UP dostałbym marną jałmużną a ZUS za mnie i tak by ktoś płacił.

    > I tego właśnie życzę w nowym roku tobie i wszystkim grupowiczom :)

    Wzajemnie

  • 16. Data: 2011-01-07 00:06:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, FTaQ wrote:

    > Na jakiej podstawie twierdzisz że posiadając 99% udziałów nie płacisz ZUS?

    Nie w tę stronę.
    "nie musi płacić ZUS". Nie "nie będzie" :)
    Zależy, w jaki sposób będzie wypłacać wynagrodzenie.
    Są formy (umowa o pracę, zlecenie) przy których ZUS się będzie należał,
    czasem bezwarunkowo (praca), czasem warunkowo (zlecenie).
    Ale, np. czysto teoretycznie przyjmując, że nie zarabia, ale tylko
    wspólnicy dzielą się zyskiem spółki, to dywidenda (jako "przychód
    z praw majątkowych") pod ZUS nie podpada, prawda?

    A tylko 100% właściciel (jednoosobowy) spzoo podlega pod ZUS na
    zasadach przedsiębiorcy "fizycznego"!
    Listy sposobów wypłacania pieniędzy w sposób opodatkowany ale nie
    oZUSowany Ci nie podam, bo jako niezainteresowany rozeznanie
    mam żadne, ale z opisów wynika że jest to wykonalne.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-01-07 00:17:50
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 07-01-2011 00:02, d...@w...pl pisze:

    > Ale co ma piernik do wiatraka, nie każdy musi mieć firmę przynoszącą
    > kokosy. Dlaczego Państwo zabrania mi zarabiania 1000 zł ?

    A zabrania?

    To prawda, że nie każdy musi mieć firmę przynoszącą kokosy. Ale druga
    prawda jest taka, że nie każdy musi mieć firmę.

    We wszystkim co napisałeś masz sporo racji. ZUS jest do du..., itd., ale
    jest to postawa życzeniowa. W twojej sytuacji nie jest istotne to, jak
    powinno być, lecz jak jest.
    I problemem nie jest wysokość ZUSu (bo to odrębny temat do dyskusji)
    lecz to, że czujesz się pokrzywdzony (albo jak napisałeś: rozczarowany)
    tym, że państwo traktowało przez 2 lata twoją firmę lepiej niż inne.

    Zauważ, że w takich warunkach _jakie_są_ jednak sporo osób prowadzi
    firmy i na ZUS _w_pełnej_wysokości_ im starcza. Bez względu na to, że
    również życzyliby sobie "dostać" mniejszy ZUS do płacenia, a nie dostali.

    W czasach kiedy ZUSu preferencyjnego nie było, gdy wszyscy płacili po
    równo, też byli tacy, którym wystarczało na ZUS i byli tacy, którym nie
    wystarczało na ZUS. Ci ostatni musieli zrobić dokładnie to samo, co ty
    musisz zrobić teraz.
    Chodzi o to, żeby wszyscy mieli takie same warunki żeby robić interesy.
    A jak się dostaje prezenty, to należy się cieszyć, a nie narzekać :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2011-01-07 07:25:00
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-07 00:02, d...@w...pl pisze:

    > Ale co ma piernik do wiatraka, nie każdy musi mieć firmę przynoszącą
    > kokosy. Dlaczego Państwo zabrania mi zarabiania 1000 zł ?

    No nie każdy... Można mieć firmę do której się dopłaca nawet przez kilka
    lat, ale tu trzeba mieć kapitał i wiedzę.

    Państwo nie zabrania Ci zarabiać 1000 zł, możesz to zrealizować na X
    sposobów, a ty wybrałeś sobie akurat DG i teraz masz pretensje.

    Proponuję: zdobądź więcej wiedzy (w Internecie jest tego zatrzęsienie) i
    pomyśl jak najlepiej dla Ciebie zarobić te 1000 zł.

  • 19. Data: 2011-01-07 07:27:38
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-06 22:11, FTaQ pisze:
    > Na jakiej podstawie twierdzisz że posiadając 99% udziałów nie płacisz ZUS?

    Jako współwłaściciel spółki możesz pracować na rzecz swojej spółki.
    Jako współwłaściciel spółki nie podpadasz pod ZUS.

  • 20. Data: 2011-01-07 08:07:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-07 01:17, Kviat pisze:

    > A jak się dostaje prezenty, to należy się cieszyć, a nie narzekać :)

    Czyli jeszcze się trzeba cieszyć.

    Paranoja i mentalność niewolnika :(

    --
    Liwiusz