  • 51. Data: 2013-03-12 23:33:10
    Temat: Re: Coraz wieksze parcie na podatki - proponuje 100%
    Od: RedLite <y...@n...kom>

    W dniu 12.03.2013 20:04, Maciek pisze:

    > No to teraz weźcie pod uwagę, że każdy z nas ma potencjalną możliwość
    > wygrania tych kilkudziesięciu baniek w lotto. No i ch* - pozamiatane. W
    > życiu się nie wypłacimy :->

    Pytanie, czy tylko ci którzy kupili zakład, czy wszyscy.

    --

    RedLite

  • 52. Data: 2013-03-12 23:38:06
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    On 12.03.2013 23:33, RedLite wrote:

    > Pytanie, czy tylko ci którzy kupili zakład, czy wszyscy.

    JA bym uproscil - i wszyscy.

    Ostatnio popularna jest solidarnosc w odpowiedzialnosci, wiec nie dosc,
    ze wszyscy by mieli placic to jeszcze jak ktos nie zaplaci to losowany
    jest inny co juz zaplacil i placi za tamtego.

    W koncu to strategis fiskusa - nie lapac tego, co mu trudno udowodnic i
    trudno sciagnac, tylko lapac tych co placa, bo jak placa to moga i maja
    z czego zaplacic ponownie.

    Dlatego lepiej ustawe zrobic, zeby w przypadku gdy niedobry sprzedawca
    nie odprowadzi vatu, to sciagnac go z kupujacego.

    zen.aspx

  • 53. Data: 2013-03-12 23:50:10
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-12 23:12, hiki kileri animali sori pisze:

    > I dlaczego nie zaplacili.

    Bo to sprzęt sejmowy, a nie ich prywatna własność. To nie oni dostali
    iPody tylko kupił je sejm a oni je dostali w uzytkowanie, ponoć do pracy

    --
    Sonn

  • 54. Data: 2013-03-13 00:05:36
    Od: RedLite <y...@n...kom>

    > Po raz kolejny :D
    > Najgorsze w tym wszystkim z "nieodpłatnym świadczeniem" jest
    > to, że całkiem sporo skrajnych absurdów NIE DZIAŁA.
    > Niektóre przepisy powodują "wyłączenie" pewnych kategorii.
    > Na to co wyżej piszesz naciął się US w "sprawie freeware": otóż
    > ta "potencjalna możliwość" po pierwsze ma znacznie niższą wartość
    > rynkową niż wygrana (i to wyjaśnił wyrok "w sprawie freeware"),
    > a po drugie (już niezależnie od pierwszego) jest odpłatna "w wysokości
    > rynkowej", więc art.11 nie ma zastosowania.

    Ale co to za 'sprawa freeware'?

    Interpretacja SA jest bezdyskusyjnie jasna - sama możliwość uzyskania
    korzyści majątkowej jest podstawą do regulowania podatku.

    A wyłączeń może być i sto tysięcy, ale i tak pozostaje nieskończona
    ilość niewyłączeń.

    --

    RedLite

  • 55. Data: 2013-03-13 00:07:19
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    On 12.03.2013 23:50, Sonn wrote:

    > Bo to sprzęt sejmowy, a nie ich prywatna własność. To nie oni dostali
    > iPody tylko kupił je sejm a oni je dostali w uzytkowanie, ponoć do pracy

    NSA wydal ostatnio wyrok, precendens na podstawie ktorego musiliby
    zaplacic za ipady jak i komorki. Rozumiem teraz czemu min fin tak szybko
    sie odzegnal od wyroku...

    Ponadto uzywaja ipadow do fejsikowania (prywatnie!) i to w czasie godzin
    pracy, co kamery nie raz zarejestrowaly na sali cyrkowej.

    zen.aspx

  • 56. Data: 2013-03-13 00:08:28
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    On 12.03.2013 23:50, Sonn wrote:
    > To nie oni dostali

    > a oni je dostali

    swoja droga podoba mi sie twoja logika.......

    zen.aspx

  • 57. Data: 2013-03-13 00:09:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-03-12 22:59, Gotfryd Smolik news wrote:
    > IMO to jest właśnie absurd - jeśli pracownik NIE CHCE
    > danego świadczenia, fakt "potencjalne możliwości" nie
    > powinien stanowić przychodu.
    > Również w myśl kontrowersyjnych przepisów.
    > Pracownik ma IMO pełne prawo uważać, że taki wyjazd integracyjny
    > to jest *KARA*.
    > I w odróżnieniu od np. wpłaty na konto, którą może (jeśli
    > uważa że mu się nie widzi iż ktoś mu wpłacił) może po
    > prostu oddać, tu nie ma możliwości manewru.

    Wyroku i uzasadnienia to jeszcze pewnie długo nie będzie, ale w artykule
    jest następujący akapit:

    "Sędzia podkreślił zarazem, że pracodawca powinien najpierw informować
    pracownika o podatkowych konsekwencjach uczestniczenia w imprezie
    integracyjnej. Dzięki temu, jeśli pracownik nie przyjdzie na imprezę,
    pracodawca, a następnie izba skarbowa nie będą mogły przypisać mu
    przychodu."

    I teraz pytanie. Czy ktoś ma pomysł co autor (sędzia) miał na myśli?

    Piotrek

  • 58. Data: 2013-03-13 00:45:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, hiki kileri animali sori wrote:

    > a co za problem wylaczyc "wylaczenia" i "juz dziala" :)

    Ano taki, że to posłowie by musieli "wyłączyć" :)
    Obawiam się, że skojarzenie słów "skreśla się punkt"
    z treścią (punktu) "posłowie i senatorowie" wyzwoliłoby
    ZNACZNIE większą uwagę niż normalnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2013-03-13 00:48:41
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    On 13.03.2013 00:09, Piotrek wrote:

> [...]
    > przychodu."
    >
    > I teraz pytanie. Czy ktoś ma pomysł co autor (sędzia) miał na myśli?

    PRacowniku, zapraszam na impreze integracyjna, firma stawia, ale ty
    placisz podatek.

    zen.aspx

  • 60. Data: 2013-03-13 01:15:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Mar 2013, RedLite wrote:

    > Ale co to za 'sprawa freeware'?

    Sąd w ogóle nie musiał wnikać, czy podatek się należy.
    Sąd wziął i stwierdził, że skoro wartość rynkowa wynosi zero,
    to ewentualny podatek ma wysokość zero.
    Jakbym np. za darmo pozamiatał Ci plac, to skarbówka się
    przyczepi i zażąda podatku, a ja się NIE obronię tezą iż
    jest to "świadczenie o wartości zerowej", bo wystawią
    ogłoszenie że *każdemu* pozamiatam za darmo plac i mam
    pozamiatane ;)
    Ale jak napiszesz program i pozwolisz, aby KAŻDY mógł
    za zerową opłatą korzystać z tego programu, to "rynkowa
    wartość" wynosi zero i tyle. Tyleż również wynosi należny
    podatek.
    Niekupienie losu na loterii ma wartość zero - bo każdy może
    za zero złotych nie kupić losu.
    W odróżnieniu od "bonusa" dla pracownika, bo tego już nie
    każdy może nie otrzymać, *mając* możliwość otrzymania :>

    Z kolei zasadność opodatkowania "potencjału" była
    wałkowana wielokroć - i jakaś logika w tym jest,
    wartość losu na loterię lub kwoty ubezpieczenia OC
    nie jest zerowa, ale oczywiście nie jest to równowartość
    wygranej (lub "wygranej").

    Jak dla mnie, poważniejszym problemem jest odpowiedź na
    pytanie, skąd wzięła się teza iż pracownik PRZYJĄŁ
    to świadczenie, ale to oczywiście jest poza kwestią
    "nieodpłatności".

    > Interpretacja SA jest bezdyskusyjnie jasna - sama możliwość uzyskania
    > korzyści majątkowej jest podstawą do regulowania podatku.

    Pod innymi warunkami, i te trzeba spełnić.
    Nie może to być czynność "nie mogąca być przedmiotem
    skutecznej umowy", czyli niezgodna z prawem.
    Nie może to być darowizna.
    Nie może to być świadczenie zwolnione.
    Nie może to być świadczenie niepodlegające.
    Nie może mieć ono wartości zerowej (rynkowej!)

    To co napisałeś stanowi znaczne uproszczenie, trzeba
    z tego zdawać sobie sprawę :)

    Piszę o tym, że PRZYTOCZONY PRZYKŁAD JEST ZŁY, bo poszedł
    za daleko i powołał się na "potencjał" o wartości (rynkowej)
    zero.
    Idea przytaczania jest dobra, sam przykład zły.

    Dodam, że w oderwaniu od ww. problemu dotyczącego
    sprawy "pracowniczej", mianowicie braku woli "nabywcy".
    Bo tu bym się z krytyką stanowiska sądu zgodził :)

    > A wyłączeń może być i sto tysięcy, ale i tak pozostaje nieskończona
    > ilość niewyłączeń.

    Oczywiscie.
    100% racji.
    Tyle, że istotna większość usiłujących sprowadzić sprawę do negacji
    ad absurdum, bez względu czy robią to z zamiarem ironii, chęci
    trollowania czy sprowokowania złego wrażenia o "pazerności fiskusa"
    nacina się na to, że *ich* konkretny przykład jest zły, bo wcale
    nie skutkuje podatkiem.
    2 429 353 "dobrych" przykładów absurdalnego opodatkowania "nieodpłatnych
    świadczeń" nie spowoduje, że ten jeden konkretny przykład przestanie
    być błędny.
    Właśnie dlatego, że całkiem sporo "absurdalnie oczywistych" zdarzeń
    które z pozoru wydają się podlegać pod "nieodpłatne świadczenie"
    *jest* uregulowanych w przepisach, łatwo wpaść na minę.
    Włącznie ze sławnymi kanapkami dla dziecka (które były kiedyś
    jednym z pierwszych "niecelnych" strzałów w tej dziedzinie).

    Z przykładów na których ja się przejechałem, konkretnie polegało
    to na nierozumieniu interpretacji ministra (kilka miesięcy mi
    się ona nie podobała :)), była sprawa doliczania (a raczej
    niedoliczania) kwoty "za telefon w wynajętym mieszkaniu")
    przy ryczałcie.
    A po prostu nie doczytałem w KC iż taka opłata to obowiązek
    najemcy, nie można więc jej uznać za przychód wynajmującego
    (co usiłowały robić USy i co w pierwszej chwili wydawało mi
    się "zgodne z literą" - i tu byłem w błędzie).

    Krótko mówiąc, DLATEGO że sam się sparzyłem dokumentując
    własną wpadkę pracowicie w archiwach .podatki :P mniej więcej
    wiem, na co uważać, aby nie przesadzić z absurdologią stosowaną :D

    pzdr, Gotfryd