  • 1. Data: 2004-05-20 12:00:49
    Temat: Czy będę musiał zapłacić podatek i ew. jaki?
    Od: "grem" <g...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Zawarłem ugodę z pewną instytucją, która zapłaci mi określoną kwotę za
    bezumowne korzystanie z gruntu.
    Czy będę musiał w związku z tym zapłacić podatek ( i jaki)?

    Przy sprzedaży gruntu jaka jest stopa podatku od czynn. cyw.-prawnych?

    Pozdr.
    grem

  • 2. Data: 2004-05-20 21:14:52
    Temat: Re: Czy będę musiał zapłacić podatek i ew. jaki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, grem wrote:

> [...]
    >+ bezumowne korzystanie z gruntu.
    >+ Czy będę musiał w związku z tym zapłacić podatek ( i jaki)?

    +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    3) otrzymane odszkodowania, [...] z wyjątkiem:
    [...]
    g) odszkodowań wynikających z zawartych umów lub ugód,
    3b) inne odszkodowania otrzymane na podstawie wyroku lub ugody
    sądowej [...] z wyjątkiem odszkodowań:
    [...]
    b) dotyczących korzyści, które podatnik mógłby osiągnąć, gdyby mu
    szkody nie wyrządzono
    ---

    Jak nie kijem go to pałką :], tak czy tak płacić.
    Najwyraźniej "normalny" podatek dochodowy !

    pozdrowienia, Gotfryd