  • 11. Data: 2010-10-30 11:58:31
    Temat: Re: Czy da się uniknąć zwrotu VAT przy likwidacji działalności?
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 29 Paź, 17:37, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Ekhm... piszesz przez bramk na grup dyskusyjn .
    >   Tu nie ma zwyczaju "panowania".

    >   Nie wyklucza bym zarzutu "czynno ci pozornej".
    >   Formalnie jest jak piszesz, ale... w a nie - "ale".
    >
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&biw=&bih
    =&q=czynno%9C%E6+...
    > ...i zaraz pierwszy link:http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-cywilne/ogolne
    -zasady/odpowiedzi/def...

    > pzdr, Gotfryd

    Z tego co mi wiadomo to takie czynności pozorne mogą zaistnieć
    gdy np. środek trwały zostanie sprzedany po zawyżonej cenie (względem
    cen rynkowych),
    w celu odpisania sobie przez kupującego wyższego VATu naliczonego.

    W moim przypadku co mogłoby być uznane za czynność pozorną?

  • 12. Data: 2010-10-30 12:51:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-30 11:25, Michał Madej wrote:
    > Znając jednak życie, to nasze "dzielne myszki" zrobią wszystko, żebym
    > ten VAT oddał ;-)

    Zawsze możesz wystąpić o interpretację indywidualną i z nią
    (ewentualnie) pójść do sądu, jeśli będzie nie po Twojej myśli.

    Zaleta taka, że nie bawisz się na prawdziwych pieniądzach.

    Piotrek

  • 13. Data: 2010-10-30 13:50:55
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 30.10.2010 14:51, Piotrek wrote:

    > Zawsze możesz wystąpić o interpretację indywidualną i z nią
    > (ewentualnie) pójść do sądu, jeśli będzie nie po Twojej myśli.
    >
    > Zaleta taka, że nie bawisz się na prawdziwych pieniądzach.

    A wada taka, że w skomplikowanych stanach faktycznych nie zawsze jest
    wiadomo, czy uzyskana interpretacja na pewno dotyczy naszej sytuacji.

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2010-10-30 14:36:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-30 15:50, tomek wrote:

    > A wada taka, że w skomplikowanych stanach faktycznych nie zawsze jest
    > wiadomo, czy uzyskana interpretacja na pewno dotyczy naszej sytuacji.

    No ale w tym konkretnym przypadku to doprawdy trzeba się napracować,
    ażeby niejednoznacznie opisać sytuację przyszłą.

    Piotrek

  • 15. Data: 2010-10-31 12:31:30
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 30 Paź, 13:51, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Zawsze możesz wystąpić o interpretację indywidualną i z nią
    > (ewentualnie) pójść do sądu, jeśli będzie nie po Twojej myśli.

    Tak też zrobię.

  • 16. Data: 2010-10-31 13:01:39
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    Dodam, że odpisywałem również VAT od zakupionych "rzeczy", których
    nie ujmowałem ani jako wyposażenie, ani jako środki trwałe (ich
    wartość była poniżej 1500 zł), a po prostu wpisywałem w koszty
    działalności (np. telefon komórkowy, biurko, jakiś prosty program do
    wystawiania faktur itd.). Czy od tych "rzeczy" również będę musiał
    oddać VAT naliczony?

  • 17. Data: 2010-11-01 23:44:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Oct 2010, Piotrek wrote:

    > No ale w tym konkretnym przypadku to doprawdy trzeba się napracować, ażeby
    > niejednoznacznie opisać sytuację przyszłą.

    Opis sytuacji jak opis sytuacji, ale niektóre interpretacje które
    czytałem (zdaje się jakieś kwiatki pochodziły z linków podanych na
    grupie) zawierały takie zapętlenia w samym "wyjaśnieniu", że dojście
    czy piszący jest za a nawet przeciw bywało trudne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-11-01 23:46:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Oct 2010, Michał Madej wrote:

    > W moim przypadku co mogłoby być uznane za czynność pozorną?

    Przyznaję że to pytanie jest ... trudne :)

    pzdr, Gotfryd