  • 11. Data: 2002-12-27 23:02:01
    Temat: Re: Czy moge odliczyc vat od niezaplaconej faktury?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Hm... A po czym ty owe "beczki" rozróżniasz ?? To mogłoby
    > mnie naprowadzić na jakiś błąd w moim rozumowaniu :)

    > Ja ci nie dam spokoju, nie martw się :)
    > Swoją drogą, ciekawe - czy ktoś jeszcze ma obiekcje...

    Ja się nie upieram, ale nie wiem jak odróżnić te "beczki" :-))
    ("nie mogą być" teraz ???
    czy za 5 lat???
    czy w ogóle ???)

    Ja też chętnie poczekam na tych zorientowanych

    > Pozdrowienia :) - Gotfryd

    PS
    Czekaliśmy razem na jakiś głos w sprawie odliczenie
    VAT od usługi
    notariusza przy zakupie gruntu na działalność
    (grunt nie jest KUP, ale usługa związana z działalnościa)
    I się nie doczekaliśmy, ale w Dobrej Firmie papierowej
    (w ostatnim miesiącu) było, że nie da się odliczyć.
    Jak będę kupował :-)))) to zapytam pisemnie w moim US,
    bo mnie nie przekonali.

    CEZ

  • 12. Data: 2002-12-30 23:39:49
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Andrzej R. zamieszkała pod adresem
    <a...@p...onet.pl>
    w artykule <news:auj9kn$f9h$1@news.tpi.pl> napisała w ten deseń:

    > A może prościej będzie metodą dowodu nie wprost ?
    > Dnia 28 lutego otrzymałem fakturę z terminem płatności 1 kwietnia.
    > Jeżeli prawdą jest twierdzenie, że przy metodzie kasowej mogę
    > zawarty w niej VAT odliczyć dopiero wówczas, kiedy STANIE SIĘ ona
    > kosztem, to stanie się ona kosztem dopiero 1 kwietnia, a zatem
    > zawartego w niej VAT-u nie mogę odliczyć, ponieważ termin odliczenia
    > upłynął. AR

    Jak to termin odliczenia minął? Termin odliczenia to 1 kwietnia czyli w
    deklaracji za drugi kwartał. Zresztą cała ta metoda kasowa jest bez
    sensu. A juz na pewno bez sensu, a co najmniej utrudnione, jest
    kupowanie u kogoś, kto wystawia faktury VAT-MP.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 13. Data: 2002-12-31 07:10:24
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jak to termin odliczenia minął?

    Re:
    Mówię o miesiecznym rozliczaniu podatku VAT. Art. 19 ustawy (miesiąc
    otrzymania lub następny tj. luty lub marzec). Oczywiście nie uwzględniam
    tutaj "metody korekty" omawianej zresztą w szczegółach.
    Kłaniam się nisko. AR

  • 14. Data: 2003-01-01 04:44:37
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    w artykule <news:ausu57$orj$1@news.tpi.pl> napisała w ten deseń:

> [...]
    > otrzymania lub następny tj. luty lub marzec). Oczywiście nie
    > uwzględniam tutaj "metody korekty" omawianej zresztą w szczegółach.

    Jeśłi nie masz kasowej metody rozliczenia ani nie wybrałeś rozliczenia
    kwartalnego to zupełnie nie rozumiem dlaczego nie odliczyłeś faktury w
    lutym. A po drugie to czas na rozliczenie tej faktury masz w miesiącu
    otrzymania albo następnym. Przypomnij sobie dobrze, czy nie otrzymaleś
    jej tak czasem w marcu? tO wtedy zostaje do odliczenia kwiecień ;-)

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 15. Data: 2003-01-01 06:23:11
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Taniu !
    Totalnie nie zrozumiałaś mnie. Krótko streszczam poprzednie (żeby nie
    zanudzać innych) .
    Próbowałem udowodnić, że :
    1) Mamy do odliczenia VAT dot. f-ry kosztowej z opóźnionym o więcej niż
    miesiąc terminem płatności przy metodzie miesięcznych deklaracji i KPiR
    prowadzonej wg zasady kasy (nie memoriału)
    2) Czy prawdą jest, że dla odliczenia tegoż VAT-u niezbędnym jest, aby owa
    faktura była kosztem (tj. była zaksięgowana jako koszt w KPiR)

    I teraz jeśli przyjmiemy że w p. 2 mamy prawdę, to VAT-u wogóle nie możemy
    odliczyć, ponieważ upłynął termin. Czyli p. 2 nie jest prawdą - co było do
    udowodnienia.
    A dyskusja dotyczyła rozumienia wymogu "jest kosztem" , czy "może być
    kosztem" . Oczywiście wszyscy zgodzili się, że w chwili odliczenia VAT-u ów
    koszt nie musi być "jako koszt" zaksięgowany.

    Dla udowodnienia tegoż posiłkowano się elegancko przykładem ŚT, gdzie VAT
    odliczamy, a do kosztu jeszcze daleko.
    Pozdrawiam i w Nowym Roku wszystkiego najlepszego.
    AR.

  • 16. Data: 2003-01-01 20:47:41
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    w artykule <news:auu31j$k34$1@news.tpi.pl> napisała w ten deseń:

    > Taniu !

    Bardzo prosze o nie zdrabnianie w ten sposób mojego imienia.

    > Totalnie nie zrozumiałaś mnie. Krótko streszczam poprzednie (żeby nie
    > zanudzać innych) .

    Rozumiem, że piszesz po to, żeby pisać?

> [...]
    > niż miesiąc terminem płatności przy metodzie miesięcznych deklaracji
    > i KPiR prowadzonej wg zasady kasy (nie memoriału)

    Metoda kasowa i rozliczenia miesięczne???? Nie rozumiem w ogóle,
    przeciez metoda kasowa wymaga rozliczeń kwartalnych.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 17. Data: 2003-01-01 22:06:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Metoda kasowa i rozliczenia miesięczne???? Nie rozumiem w ogóle,
    > przeciez metoda kasowa wymaga rozliczeń kwartalnych.

> [...]

    Nie chodzi o "kasę" w VAT, tylko w KPiR

  • 18. Data: 2003-01-03 01:16:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jan 2003, Xena wrote:
    [...warczy na Andrzeja...]
    >+ Rozumiem, że piszesz po to, żeby pisać?
    [...]
    >+ > i KPiR prowadzonej wg zasady kasy (nie memoriału)
    >+
    >+ Metoda kasowa i rozliczenia miesięczne???? Nie rozumiem w ogóle,

    *KPiR* kasowo, VAT zwyczajnie... Byli chętni do odowadniania
    że na "kasie" (KPiR) VAT powinien czasami przepaść,
    ale IMHO to przesada :)

    >+ Pozdrówka

    Wzajem, Gotfryd