  • 11. Data: 2013-06-17 22:52:49
    Temat: Re: Czy można złożyć PIT poza "rejonem"?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jun 2013, Piotrek wrote:

    > Tu właśnie zawsze miałem wątpliwości. Kupon jest na okaziciela,
    > ale przecież trzeba mieć chyba jakąś "podkładkę" poświadczającą,
    > że wzbogaciliśmy się legalnie na wypadek gdyby po pewnym czasie
    > US zaczął dociekać skąd nas nagle było stać na zakup np. domu

    Jako że google ostatecznie zepsuł groups.google (i szukanie w nich),
    nie umiem szybko odszukać co już kiedyś pisałem.
    Było kiedyś "w mediach", chyba przez radio słyszałem streszczenie.
    Do takich operacji jak duże wygrane (art.30.1.2 PDoOF) lub np.
    wynagrodzenie z tytułu "niejawnych współpracowników" (art.30.1.5)
    stosowana jest taka metoda, że ów ryczałt jest odnotowywany w odrębnym
    trybie.
    Informacja o takich pieniądzach nie jest umieszczana w tej samej
    bazie co "zwykłe" przychody.
    Jeśli skarbówka ma zastrzeżenia "skąd podatnik ma pieniądze", to
    podatnik zapodaje, a kontroler pyta w stosownym trybie czy podatnik
    miał tyle kasy aby <tu: kupić dom za ...> - znaczy informacja
    o łącznej kwocie dochodu w ten sposów nie jest ujawniona.
    Nie pamiętam jak nazywa się organ który pilnuje tych danych.

    Zwracam uwagę:
    http://www.pit.pl/rozliczenie-podatku--wygrane-12218
    /
    "Płatnik natomiast:
    Przekazuje podatek na konto organu skarbowego [...] którym kieruje
    naczelnik urzędu skarbowego właœciwy według miejsca zamieszkania płatnika"
    http://www.pit.pl/pit-8ar/
    "Deklarację PIT-8AR przesyła się w odróżnieniu od PIT-8C do końca
    stycznia. Przesyła się go do Urzędu Skarbowego właœciwego dla płatnika,
    a nie urzędu właœciwego podatnikowi"

    Wychodzi jednoznacznie że skarbówka NIE WIE o wygranej, dowiaduje się
    że podatnik legalnie wygrał pieniądze jak "z okazji zakupu" się o to zapyta :D
    (i nadal nie wie ile wygrał).

    > Z tego co wiem w punkcie wydawania nagród można
    > otrzymać zaświadczenie o wygranej, a ono już raczej musi być imienne,
    > prawda?

    Obawiam się że samo gołe "zaświadczenie" mogłoby być podrabialne :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-06-24 19:06:34
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 15 Jun 2013 21:26:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wygranej w lotto nie wpisuje się do PITa (chyba:).

    na pewno sie nie wpisuje, opodatkowane ryczałtem i lotto od razu obcina już
    przy wygranych powyżej iluśtam ponad 2000 zł

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suche
    dniow8.php