  • 11. Data: 2004-11-12 15:41:29
    Temat: Re: Czy od otrzymanych stypendiow jest odprowadzany jakis podatek dochodowy ?
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    > Ale "socjalne" jest zwolnione, i o ile nie przeoczyłem czegoś z tego
    > powodu - to tak że się nie sumuje "do skali". Czyli pomija się je
    > w ogóle :)
    > Ale jak już coś zarobi...

    No a jesli w ciagu roku przekroczylem te 2000 zl to od obu stypendiow bedzie
    odprowadzony podatek ? Od naukowego to wedlug ustawy powinien byc, ale czy
    mozliwa jest sytuacja ze uczelnia zalozyla ze ja bede mial zarobek ponizej
    2000 za ten rok i nie odprowadzila podatku, a ja pozniej bede go musial
    oddac do US skoro jednak przekroczylem 2000 zl ?

    --
    Patryk

  • 12. Data: 2004-11-12 22:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, Patryk wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Ale jak już coś zarobi...
    >+
    >+ No a jesli w ciagu roku przekroczylem te 2000 zl

    ...z groszami (i to rzędu 600 zł AFAIK :))

    >+ to od obu stypendiow bedzie
    >+ odprowadzony podatek ?

    Wrrr... przeczytaj powyższe raz jeszcze !

    >+ Od naukowego to wedlug ustawy powinien byc, ale czy
    >+ mozliwa jest sytuacja ze uczelnia zalozyla ze ja bede mial zarobek ponizej
    >+ 2000 za ten rok

    ...nie sądzę żeby miała prawo "zakladać"...

    >+ i nie odprowadzila podatku, a ja pozniej bede go musial
    >+ oddac do US skoro jednak przekroczylem 2000 zl ?

    ...ale jest możliwa taka sytuacja że *przepisy* stanowią (a nie
    "uczelnia zakłada" !) iż od czegoś-tam odlicza się "kwotę
    wolną" (a naprawdę - obniża podatek po NIEKTÓRYCH odliczeniach).
    Nie mam pojęcia jak jest ze stypendiami.
    Ale przykładowo jeśli ktoś ma umowę o *pracę* i *w innym terminie*
    prowadzi DG (np. styczeń-październik praca, listopad-grudzień DG)
    - to może mu się zdarzyć "odliczenie kwoty wolnej ponad kwotę
    wolną" :) i musi dopłacać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)