  • 1. Data: 2009-02-06 21:00:40
    Temat: Czy odliczenie sie nalezy?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Moj syn w ubieglym roku chodzil do szkoly. Niestety nie caly rok. 26
    listopada skonczyl 18 lat, od nastepnego dnia rzucil szkole, i od 1 stycznia
    pracuje (od 27 listopada do konca grudnia szukal pracy). I tu moje pytanie.
    Czy moge na niego odliczyc ulge prorodzinna? A jesli tak, to w jakiej
    wysokosci?

    Pozdrawiam.
    Ajgor.

  • 2. Data: 2009-02-06 21:13:31
    Temat: Re: Czy odliczenie sie nalezy?
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał

> [...]
    > stycznia pracuje (od 27 listopada do konca grudnia szukal pracy). I tu
    > moje pytanie. Czy moge na niego odliczyc ulge prorodzinna? A jesli tak, to

    nie wiem jak jest z tym czasem bycia studentem/uczniem, ale jeśli pracuje i
    osiągnął dochód więszy niż kwota nie powodująca obowiązku zapłaty podatku
    (coś około 3000 zł) to nie możesz skorzystać z ulgi na niego.

    A właśnie - przez jaki czas trzeba być w ciągu roku uczniem/studentem?

    Od przyszłego roku w Pit-0 trzeba już będzie zaznaczyć miesiące za które
    przysluguje ulga. Czy za wakacje też można będzie?

    Pozdr
    Czaq

  • 3. Data: 2009-02-06 21:19:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-02-2009 o 22:00:40 Ajgor <n...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > pracuje (od 27 listopada do konca grudnia szukal pracy). I tu moje pytanie.
    > Czy moge na niego odliczyc ulge prorodzinna? A jesli tak, to w jakiej

    Przepis masz taki:

    Art. 27f.
    1. Od podatku dochodowego, obliczonego zgodnie z art. 27, pomniejszonego o
    kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma prawo odliczyć rocznie
    kwotę, obliczoną zgodnie z ust. 2, jeżeli w roku podatkowym wychowywał wła-
    sne lub przysposobione dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4.

    A te dzieci z art. 6 ust. 4 to:

    1) dzieci małoletnie,
    2) dzieci, bez względu na ich wiek, które zgodnie z odrębnymi przepisami
    otrzymywały zasiłek pielęgnacyjny,
    3) dzieci do ukończenia 25 lat uczące się w szkołach, o których mowa w prze-
    pisach o systemie oświaty lub w przepisach - Prawo o szkolnictwie wyż-
    szym, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie uzyskały dochodów, z wyjąt-
    kiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej oraz
    dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku

    No i teraz musisz się głęboko zastanowić :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-02-07 00:07:04
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Czaq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i osiągnął dochód więszy niż kwota nie powodująca obowiązku zapłaty
    > podatku (coś około 3000 zł) to nie możesz skorzystać z ulgi na niego.

    No wlasnie o to chodzi, ze w ubieglym roku nie pracowal, i nie mial dochodu.
    Uczyl sie do listopada. Prace podjal dopiero od 1 stycznia tego roku.
    I dlatego nie wiem, co z tym zrobic.

  • 5. Data: 2009-02-07 00:27:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    > No wlasnie o to chodzi, ze w ubieglym roku nie pracowal, i nie mial
    > dochodu.
    > Uczyl sie do listopada. Prace podjal dopiero od 1 stycznia tego roku.
    > I dlatego nie wiem, co z tym zrobic.

    Czytajac tekst ustawy (kilka razy) pomysl:

    Wychowywales w roku podatkowym maloletnie dziecko? - wychowywales... Wiec?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-07 02:29:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czaq wrote:

    > Od przyszłego roku w Pit-0 trzeba już będzie zaznaczyć miesiące za które
    > przysluguje ulga. Czy za wakacje też można będzie?

    Student przez wakacje dalej jest studentem.
    Od momentu immatrykulacji, do dnia decyzji o skresleniu z listy studentow :)
    Albo uścisku dłoni promotora z informacją o obronieniu lub nie pracy
    dyplomowej.

  • 7. Data: 2009-02-07 08:15:35
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości news:gmikgn$t0e$1@news.onet.pl...

    > Czytajac tekst ustawy (kilka razy) pomysl:
    >
    > Wychowywales w roku podatkowym maloletnie dziecko? - wychowywales... Wiec?

    Oczywiscie na to wpadlem. Ale wiecie jak to jest z Urzedem Skarbowym. Byle
    pretekstu sie przyczepia, zeby zabrac kase,
    a jak juz znajda pretekst, to mszcza sie bez litosci. Gorzej niz szeryf z
    Nothingam :) Dlatego wolalem sie upewnic.