  • 1. Data: 2003-01-09 19:26:36
    Temat: jak to jest?
    Od: "kakrysa" <k...@w...pl>

    Witam po raz pierwszy, i zarazem proszę o FAQ grupy, jeśli takowe istnieje.

    Mam pytanie jak to jest z hurtowniami. Czy żeby kupić coś po cenie hurtowej,
    muszę mieć NIP, czy regon? I jaka to cena hurtowa - czy taka bez VATu, a VAT
    odprowadza się przy sprzedaży późniejszej?
    Chodzi mi konkretnie o Allegro - mam namiary na dystrybutorów zdrapek
    prepaid, i chcę to sprzedawać na Allegro (normalna zdrapka 50 zł idzie tam
    za około 45), więc jak to jest - po prostu dostanę rabat z racji zakupu na
    dużą kwotę, czy muszę kupić w cenie hurtowej, a potem odprowadzić podatek?

    Przepraszam, że tak zawijam, ale nie znam się kompletnie.
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-01-10 09:32:27
    Temat: Re: jak to jest?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "kakrysa" <k...@w...pl> wrote in message news:avkj12$gt0$1@news.onet.pl...
    > Witam po raz pierwszy, i zarazem proszę o FAQ grupy, jeśli takowe
    istnieje.

    > Mam pytanie jak to jest z hurtowniami.

    W ustawach podatkowych nie ma chyba czegos takiego....

    > Czy żeby kupić coś po cenie hurtowej,
    > muszę mieć NIP, czy regon?

    Alez SKAD... To suwerenna sprawa sprzedawcy...

    > I jaka to cena hurtowa - czy taka bez VATu,

    sa dwie - netto bez VATu i brutto - z VATem.
    Klient zawsze placi brutto.

    > a VAT
    > odprowadza się przy sprzedaży późniejszej?

    Podatnik VAT pozniej wplaca wplacony przez kupujacego VAT do US.

> [...]
    > dużą kwotę, czy muszę kupić w cenie hurtowej, a potem odprowadzić podatek?

    Czyli chce pan prowadzci dzialalnosc gospodarcza i "nie prowadzic" ?

    > Przepraszam, że tak zawijam, ale nie znam się kompletnie.
    > pozdrawiam
    > Adam

    Powodzienia w studiach nad ustawa podatkowa..