    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG, remanent końcowy
    Date: Sat, 03 Jan 2009 12:07:54 +0100

    Chodzi mi o remanent końcowy w DG, uwględniający
    wyposażenie (a nie ten standardowy na koniec roku)

    Pytanie - czy ten remanent też wpisuje się do KPiR
    i uwzględnia w wyliczeniu dochodu za ostatni rok
    prowadzenia DG?

    Przykład:
    W 2008 r. zakończyłem DG.
    Przychdód wyniósł 1000zł
    Koszty 200zł
    Remanent początkowy 0zł
    Remanent końcowy 200zł.

    Gdybym wpisał remanent końcowy do KPiR,
    to bym miał dochód 1000-(200-200)=1000zł,
    od tego 19%*1000=190zł i do tego podatek od remanentu
    końcowego 10%*200=20zł. Czyli tak naprawdę remanent
    końcowy byłby opodatkowany podwójnie.

    Więc logicznym dla mnie jest że remanent
    kończący DG nie powinien brać udziału w wyliczeniu
    dochodu z DG za ostatni rok jej prowadzenia,
    ale niestety nie umiem znaleźć na to przepisu.

    Ktoś wie/pomoże?

    Pozdrawiam,
    Tomek