  • 21. Data: 2010-10-03 17:43:01
    Temat: Re: DG + rozpoczęcie etatu w trakcie miesiąca - jak zapłacić mniej ZUS?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:4ca8bd5e$0$22810$65785112@news.neostrada.pl...

    > wynagrodzenia w danym miesiącu. Możesz to sobie przeliczać jak chcesz,
    > ale z 700zł wyplaty nie zrobisz 1500 za miesiąc.

    700/0,5 = 1400/1
    Taka matematyka.

    > Najśmieszniej jest gdy bedzie pracował
    > te dwa tygodnie, a wypłate dostanie w następnym miesiącu, wtedy może
    > mieć superwysokie wynagrodzenie, ale dla potrzeb podlegania
    > ubezpieczeniom nic to nie będzie znaczyło.

    Czyli co, pracodawca w deklaracji rozliczeniowej wpisze takiemu pracownikowi
    za ten miesiac podstawe 0, pomimo ze pracowal i ze otrzyma za ten okres
    wynagrodzenie?
    Niech sie ktos madrzejszy ode mnie wypowie i skomentuje, ale ja jestem
    przekonany, ze nei masz racji.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 22. Data: 2010-10-03 18:05:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > 700/0,5 = 1400/1
    > Taka matematyka.

    Mnie wychodzi jednak, że podstawę stanowi przychód
    i on niestety nie będzie większy niż te 700zł wypłaty,
    o ile wogóle będzie wypłatya w tym miesiącu

    > Czyli co, pracodawca w deklaracji rozliczeniowej wpisze takiemu
    > pracownikowi za ten miesiac podstawe 0, pomimo ze pracowal i ze
    > otrzyma za ten okres wynagrodzenie?

    Jeśli nie otrzymał wynagrodzenia w tym okresie to tak wg mnie będzie.

    > Niech sie ktos madrzejszy ode mnie wypowie i skomentuje, ale ja jestem
    > przekonany, ze nei masz racji.

    Może i nie mam, po to są grupy, żeby sobie podyskutować.
    Poczekajmy na inne opinie.
    Jak bym był pewny, to bym to wyraził dosadniej :-)

  • 23. Data: 2010-10-03 18:25:56
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 03-10-2010 19:29, cef pisze:

    > Chodzi bardziej o to, że podstawę wymiaru składek stanowi przychód
    > w rozumieniu pdof (chyba art 18 usus) czyli faktycznie liczy się to od
    > otrzymanego
    > wynagrodzenia w danym miesiącu. Możesz to sobie przeliczać jak chcesz,
    > ale z 700zł wyplaty nie zrobisz 1500 za miesiąc.

    "Pracownikowi w zawartej umowie o pracę określono wynagrodzenie w stałej
    miesięcznej stawce w kwocie 1.900 zł. Osoba ta chorowała przez część
    sierpnia 2010 r. W związku z tym jej *podstawa wymiaru składek na
    ubezpieczenia społeczne za ten miesiąc była niższa* od kwoty minimalnego
    wynagrodzenia. Pracownik dodatkowo prowadzi pozarolniczą działalność.
    Ponieważ jego podstawa wymiaru składek za sierpień br. z tytułu stosunku
    pracy *w przeliczeniu na okres miesiąca była wyższa* od kwoty
    minimalnego wynagrodzenia, z tytułu prowadzenia pozarolniczej
    działalności, w sierpniu 2010 r. nadal opłacał on tylko składkę na
    ubezpieczenie zdrowotne."

    - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 73 (697) z dn. 2010.09.13, strona 2.
    Podkreslenie moje.

    Analogicznie jest w przypadku rozpoczecia zatrudnienia lub rozowiazania
    umowy o prace w trakcie miesiaca. Wlasnie w takich przypadkach dokonuje
    sie przeliczenia.

    Zdaje sie, ze tak niestety jest.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2010-10-03 18:48:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    elephanto wrote:

> [...]
    >
    > Analogicznie jest w przypadku rozpoczecia zatrudnienia lub
    > rozowiazania umowy o prace w trakcie miesiaca. Wlasnie w takich

    Tak do końca analogiczne to nie jest.
    W okresie choroby cały czas jest się objetym ubezpieczeniem
    tylko kwota podstawy maleje, a w przypadku podjęcia pracy w połowie miesiąca
    przez połowę okresu nie ma tytułu do ubezpieczeń wcale.

  • 25. Data: 2010-10-03 18:59:17
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 03-10-2010 20:48, cef pisze:

> [...]
    > miesiąca
    > przez połowę okresu nie ma tytułu do ubezpieczeń wcale.

    Caly czas mowimy o sosobie prowadzacej DG. W tym wypadku bedzie objeta
    ubezpieczeniami, tyle ze obowiazkowe tytuly moga byc inne (raz DG, raz
    praca).
    Jezeli ktos nie prowadzi DG i w polowie miesiaca podejmie prace, to
    omawiane tu rzeczy go nie obchodza.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2010-10-06 22:30:32
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik SDD napisał:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 700/0,5 = 1400/1
    > Taka matematyka.
    Żeby doprecyzować powiedzmy kwota 5000 brutto/mies zamyka temat śr krajowej.

    > Czyli co, pracodawca w deklaracji rozliczeniowej wpisze takiemu pracownikowi
    > za ten miesiac podstawe 0, pomimo ze pracowal i ze otrzyma za ten okres
    > wynagrodzenie?
    w deklaracji podatkowej składanej w kolejnym miesiącu powinna być
    uwzględniona chyba wypłata powiedzmy 31.10 i wtedy za połowę miesiąca
    jest chyba tytuł z 15dni umowy o pracę . Jeśli księgowa to wypłaci w
    listopadzie, to przyznam jestem w kropce jeśli chodzi o płacenie za
    14dni składki społecznej z DG w październiku...
    Ratunku!:-)

    Mrówek.