  • 1. Data: 2005-03-12 20:38:15
    Temat: DG w trakcie urlopu macierzyńskiego - jakie składki są obowiązkowe?
    Od: Piotr <a...@u...wp.pl>

    Cześć,

    Moja żona prowadząca 1-osobowa DG urodziła ślicznego dzidziusia i z tego
    powodu będzie wystepowała o zasiłek. W szpitalu dostała kwitek o
    16-tygodniowym urlopie macierzyńskim, mam pytanie, czy dobrze rozumiem,
    że w trakcie tych 16 tygodni:

    a) płaci tylko składki na ubezpieczenie zdrowotne (konto 52)?
    Nie jest dla mnie jasne, czy płaci też ubezpieczenie chorobowe
    i wypadkowe (są to składniki konta 51)

    b) nie na prawa wykonywać czynności związanych ze swoją DG (tłumaczenia)
    pod groźbą utraty świadczeń?

    Prosiłbym o potwierdzenie lub zakwestionowanie tych przypuszczeń, po
    intensywnym goglowaniu i lekturze różnych watków na tej grupie i innych
    mam trochę wątpliwości - a na stronach ZUS informacje są bardzo
    enigmatyczne.

    Pozdrawiam serdecznie grupowiczów i z góry dziękuję za pomoc,

    Piotr

  • 2. Data: 2005-03-15 20:30:11
    Od: Piotr <a...@u...wp.pl>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > enigmatyczne.
    >
    > Pozdrawiam serdecznie grupowiczów i z góry dziękuję za pomoc,

    Na punkt a) juz znam odpowiedz (tylko zdrowotna).
    Czy ktos potrafi sie wypowiedziec w sprawie b)?