  • 11. Data: 2005-02-14 17:05:33
    Temat: Re: DG-wyposażenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Feb 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    >+ > >+ ŚT zamortyzować jednorazowo muszę go wpisać do EŚT, choć nie muszę?
    [...]
    >+ > Wniosek: nieujęcie w EST nie jest "zgodnie z przepisami" czyli
    >+ > bez wpisu nie można KUP wpisać do KPiR.
    >+ >
    >+ Czuję się w obowiązku doprecyzować albo się sprzeciwić: odpisu
    >+ amortyzacyjnego nie można wpisać - KUP można.

    No tego nie da się ująć jak widzisz prosto - bo w niektórych
    przypadkach odpis może być KUP :)
    Oczywiście zgoda :) mi chodziło o akcent na to iż "wyznaczenie
    [wysokości] odpisu amortyzacyjnego" a "uznanie go za kup" to
    jednak dwie róne rzeczy. Najlepiej widać to w takich przypadkach
    jak amortyzacja samochodu "ponadlimitowego" :)

    >+ Podsumowując na chłopski rozum: do EŚT wpisuję wszystko, co z jakichś
    >+ względów chcę mieć traktowane jako ŚT. Możliwe sposoby rozliczenia
    >+ kosztu są konsekwencją tej decyzji, nie na odwrót.

    W pełni zgoda.
    Oczywiście ustalając iż "truizmem jest że powyższy opis ma zastosowanie
    wyłącznie do tego co *może* być ST". Czyli bez towarów, materiałów,
    usług ;), ZUSu... (nie bić !!! napisałeś "WSZYSTKO" !!!).
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-02-14 17:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Feb 2005, Robi wrote:
    >+ Jesli ten ekspres zamortyzuje jednorazow (czyli odlicze wat)

    Czekaj.
    Z jakiej paki wplątujesz VAT do amortyzacji ?

    >+ to moge go wpisac do KPiR jako koszt uzyskania przychodu?

    Kosztów zakupu ST *NIE* możesz wpisać do KUP !
    Zapisano jasno i wyraźnie w ustawie.
    Koszt zakupu wpisujesz w EST.
    W EST wyliczasz ratę amortyzacyjną - i ta może być KUP.

    To że przy am. 1-razowej "przypadkiem" jest to ta sama
    wartość to inna sprawa :)
    Chodzi o to że (taki) koszt NIE jest opisany (w KPiR) fakturą zakupu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-02-14 18:06:20
    Od: "Robi" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > wartość to inna sprawa :)
    > Chodzi o to że (taki) koszt NIE jest opisany (w KPiR) fakturą zakupu.

    Najprawdopodobniej wyrazam sie nie fachowo. Sproboje jeszcze raz. W
    deklaracje VAT7 w polu "Nabycie towarow i uslug zaliczanych u podatnika do
    srodkow trwalych" wpisuje wartosc netto i obok podatek naliczony. Wartosc
    podatku naliczonego odejmuje od podatku naleznego US i to co zostaje po
    odjeciu wplacam do US.
    Nastepnie ST wpisuje do EST wyliczam rate amortyzacyjna (ktora w przypadku
    amortyzacji jednorazowej jest rowna wartosci netto ST) i ta wpisuje do EST.
    Czy tak bedzie dobrze?
    Pzdr
    Robi

  • 14. Data: 2005-02-15 10:38:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0502141800210.17456@athlon>,

> [...]
    > wyłącznie do tego co *może* być ST". Czyli bez towarów, materiałów,
    > usług ;), ZUSu... (nie bić !!! napisałeś "WSZYSTKO" !!!).

    Biję. Się w piersi :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 15. Data: 2005-02-15 10:43:49
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cuqpc2$dim$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Robi" <N...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > amortyzacji jednorazowej jest rowna wartosci netto ST) i ta wpisuje do EST.

    Rachunkowo to się może i będzie zgadzać. Natomiast wypełnianie "ksiąg"
    na podstawie deklaracji uważam za bardzo zły pomysł.

  • 16. Data: 2005-02-15 13:23:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Feb 2005, Robi wrote:

    >+ Najprawdopodobniej wyrazam sie nie fachowo. Sproboje jeszcze raz. W
    >+ deklaracje VAT7 w polu "Nabycie towarow i uslug zaliczanych u podatnika do

    *w zasadzie* ;) to w *deklaracji* powinna znaleźć się suma ze stosownej
    *ewidencji* (a nie "wprost z faktury") !!

    >+ srodkow trwalych" wpisuje wartosc netto i obok podatek naliczony. Wartosc
    >+ podatku naliczonego odejmuje od podatku naleznego US i to co zostaje po
    >+ odjeciu wplacam do US.

    ...nie licząc pododawania i poodejmowania wszystkich innych pozycji
    (w *deklaracji*) zawierających podsumowania stosownych pozycji
    z ewidencji...

    >+ Nastepnie ST wpisuje do EST wyliczam rate amortyzacyjna (ktora w przypadku
    >+ amortyzacji jednorazowej jest rowna wartosci netto ST) i ta wpisuje do EST.

    ...z EST do EST ? Przekombinowałeś ;)
    Z EST do KPiR to bym rozważył ;) !

    >+ Czy tak bedzie dobrze?

    Najwyraźniej :)
    Mi chodziło tylko o fakt iż to co przed i po "następnie" jest
    umiarkowanie związane ze sobą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-02-15 15:03:19
    Od: "Robi" <N...@p...onet.pl>

    > *w zasadzie* ;) to w *deklaracji* powinna znaleźć się suma ze stosownej
    > *ewidencji* (a nie "wprost z faktury") !!

    Czyli zaczynam od Ewidencji Zakupow i Ewidencji Sprzedazy?

    Wartosc

    > ...nie licząc pododawania i poodejmowania wszystkich innych pozycji
    > (w *deklaracji*) zawierających podsumowania stosownych pozycji
    > z ewidencji...
    Czyli EZ i ES + omawiana EST. Odejmowanie i dodawanie pominolem w celu
    uproszczenia.

    Zgadza sie mialo byc KPiR .

    Pzdr
    Robi

  • 18. Data: 2005-02-15 21:46:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, Robi wrote:

    >+ > *w zasadzie* ;) to w *deklaracji* powinna znaleźć się suma ze stosownej
    >+ > *ewidencji* (a nie "wprost z faktury") !!
    >+
    >+ Czyli zaczynam od Ewidencji Zakupow i Ewidencji Sprzedazy?

    Nie wiem jak rozumiesz "zaczynam" - widząc twoją chęć
    wrzucania "wszystkiego do jednego worka" coś mi się to nie
    podoba :)
    Owszem, do deklaracji VAT "idą" tylko sumy z ewidencji ('ewidencyj',
    w zupełności zgadzam się z krytyką zniesienia tej formy gramatycznej !)
    VAT.
    Ale...
    *TYLKO* zapisy z ewidencji sprzedaży mogą "iść" do KPiR.
    Z zakupami nie ma tak dobrze - *osobne* wpisy idą do KPiR
    i do EZ. Nie powiązane.

    >+ > ...nie licząc pododawania i poodejmowania wszystkich innych pozycji
    >+ > (w *deklaracji*) zawierających podsumowania stosownych pozycji
    >+ > z ewidencji...
    >+ Czyli EZ i ES + omawiana EST.

    EZ i (niezależnie) EST jeśli o to chodzi.
    Jak wpisać zakup ST do ES to nie wiem :)

    Oczywiście EST nijak nie wpływa na deklarację VAT - to z rejestru
    VAT ma wynikać stosowna kwota będąca "odliczeniem VAT od zakupów
    związanych z ST". Nie ma korelacji - bo wcale nie ma powiązania
    momentu zakupu "czegoś do ST" z ujęciem tego "czegoś" w EST.

    >+ Odejmowanie i dodawanie pominolem w celu
    >+ uproszczenia.

    Mam nadzieję że piszesz o dodawaniu (do siebie) zakupów *danej
    kategorii* ? A nie dodawaniu wpisow z EZ do wpisów z EST ? :)
    I co chcesz odejmować ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)