  • 1. Data: 2006-12-28 08:07:27
    Temat: Dane osobowe sieci GSM zakonczenie umowy
    Od: "....co to..." <c...@t...ca>

    Czy eragsm,plusgsm,orange ma obowiazek wraz z zakonczeniem swiadczen mi
    uslug (zakonczenie umowy) ma obowiazek skasowac wszystkie moje dane
    osobowe firmowe ktore podalem podczas podpisywania umowy (Nazwa Firmy,imie
    nazwisko,nip,pesel,regon i wszystki dane potrzebne przy podpisaniu)

    - czy jesli chce zeby nie posiadali zadnych moich danych musze napisac do
    nich pismo ? (jakis druk czy jest do tego)
    - czy moge mi odmowic skasowania moich danych osobowych po wyslaniu pisma ze
    nie zycze sobie aby je posiadali

  • 2. Data: 2006-12-28 08:21:51
    Temat: Re: Dane osobowe sieci GSM zakonczenie umowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 09:07:27 +0100, ....co to... napisał(a):

> [...]
    > nich pismo ? (jakis druk czy jest do tego)
    > - czy moge mi odmowic skasowania moich danych osobowych po wyslaniu pisma ze

    1. Dane firmy nigdy nie odlegają ochronie jako dane osobowe. Zgodnie z
    ustawą dane zawarte w rejestrze działalności gospodarczej są jawne i
    ogólnie dostępne. Podobnie jeśli dobrze pamiętam jawny jest rejestr REGON.

    2. Gdyby to nawet był telefon na osbę prywatną a nie firmę, to i tak
    zgodnie z prawem mają obowiązek przechowywać dane kontrahenta nawet do
    siedmiu lat po ostatniej sprzedaży usług.

    3. Więc wniosek: życzyć sobie możesz wielu rzeczy ale prawo jest prawem i
    twoje życzenia spełnione być nie mogą.

    4. Jedyne co możesz wymagać to np zaprzestanie wysyłania na twój adres
    przesyłek reklamowych (jeśli takie dostajesz).