  • 11. Data: 2013-03-28 09:54:17
    Temat: Re: Darmowe oprogramowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Mar 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Włącznie z tym, że producenci oprogramowania PKPiR tak je nazywają.

    E tam.
    Płacze użytkowników takiego oprogramowania "bo mi program
    faktury nie pozwala wpisać" też znajdziesz w archiwach.
    Z tego samego powodu - autor przepisom się nie przyjrzał.

    > Jak w takim razie nazywa się księgowość wymieniona tu błędnie jako
    > uproszczona:
    >
    > http://ksiegowosc1.pl/2011/03/08/co-to-jest-ksiegowo
    sc-uproszczona/

    Źle postawione pytanie, bo to jest sposób (zadawania pytań) znany pod
    kryptonimem "czy nadal bijesz żonę" ;)
    Nijak.
    To nie jest księgowość.
    Nie da się nazwać czegoś, czego tam NIE MA.
    Nie ma ksiąg, jest tylko książka (a nie księgi) i ewidencje
    - albo tylko ewidencje.
    Wykonywanie księgowania (wpisywania do książki) nie jest tym
    samym co prowadzenie księgowości/ksiąg (w której "krzyżowo" wpisy
    do różnych ksiąg, choćby tylko wirtualnych w komputerze,
    muszą się zgadzać i bilansować do zera).

    Jak wpisuję należny przychód do KPiR i nigdzie nie wpisuję
    z wartością ujemną kwoty "winien" - choć mogę to robić,
    zakazu nie ma :P, ale nie trzeba do "urzędowej" dokumentacji,
    to nie dokonuję "księgowania w rozumieniu rachunkowości".
    Ewentualna rozbieżność stanowi moje osobiste ryzyko w postaci
    pieniędzy które będę miał lub nie i przed nikim nie trzeba
    się tłumaczyć dlaczego ich nie ma, może to Cię przekona ;)
    (tak, przy księgowości, *również* przy uproszczonej, trzeba
    umieć się wytłumaczyć gdzie są brakujące pieniądze!)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-03-28 15:38:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    sc-uproszczona/
    > Źle postawione pytanie, bo to jest sposób (zadawania pytań) znany pod
    > kryptonimem "czy nadal bijesz żonę" ;)
    > Nijak.
    > To nie jest księgowość.

    To co to jest? Bo wciąż wypowiadasz się negatywnie a nie konstruktywnie.
    Czyli Pani Wpisująca do PKPiR to nie księgowa, tylko ... książkowa?
    Krytykujesz moje słownictwo, ale nie podajesz właściwego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2013-03-28 19:29:43
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

> [...]
    >
    > To co to jest? Bo wciąż wypowiadasz się negatywnie a nie konstruktywnie.
    > Czyli Pani Wpisująca do PKPiR to nie księgowa, tylko ...

    hmmm... pani wpisująca do PKPiR ;)

    > książkowa?

    A może i być księgowa. Zabroni ktoś księgowej wpisywać coś do PKPiR?

    > Krytykujesz moje słownictwo, ale nie podajesz właściwego.

    Potocznie się przyjęło mówić, że "biuro rachunkowe prowadzi mi
    księgowość" albo "księgowa to rozliczy".

    To, że zwykle zatrudnia się _księgową_ (księgowego ;)) do prowadzenia
    PKPiR (albo robi się to samemu, albo oddaje papiery do biura
    rachunkowego) nie oznacza, że od razu prowadzi się księgowość.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2013-03-28 23:11:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Mar 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Krytykujesz moje słownictwo, ale nie podajesz właściwego.

    Wiesz... słabo płacą, to się nie wysiliłem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-03-29 18:30:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2013 19:29, Kviat pisze:

    > hmmm... pani wpisująca do PKPiR ;)

    Czyli mam np. dać ogłoszenie w dziale DAM PRACĘ:

    Zatrudnię panią wpisującą do PKPiR oraz rejestrów VAT, a także
    wykonującą inne zadania ?

    > To, że zwykle zatrudnia się _księgową_ (księgowego ;)) do prowadzenia
    > PKPiR (albo robi się to samemu, albo oddaje papiery do biura
    > rachunkowego) nie oznacza, że od razu prowadzi się księgowość.

    No więc co się robi?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2013-03-29 20:20:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Mar 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli mam np. dać ogłoszenie w dziale DAM PRACĘ:
    >
    > Zatrudnię panią wpisującą do PKPiR oraz rejestrów VAT, a także wykonującą
    > inne zadania ?

    Po pierwsze, to jest dyskryminacja ze względu na płeć, co jest
    w .pl zabronione, po drugie ściślejsze byłoby użycie słowa
    "prowadzenia", które to (prowadzenie) jest nakazane ustawą.

    > No więc co się robi?

    Peryferia opadają...

    Tristanie, motocykl to pojazd samochodowy, prawda?
    No to jak się jedzie motocyklem, to się samochodzi czy motocykluje?

    pzdr, Gotfryd