  • 41. Data: 2004-11-24 12:33:25
    Temat: Re: Darmowy programik do srodkow trwalych?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A marudzisz strasznie. A to że nie dość darmowy, a to że zły.
    > Nie podoba się, nie używaj, kup sobie lepszy. Wielu osobom
    > wystarcza i sobie chwalą.

    ja nie marudze na OO tylko na te chamska firemke. Sam uzywam Open Office i
    sobie cenie.
    ftp://sunsite.icm.edu.pl

    P.

  • 42. Data: 2004-11-24 12:34:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Podpisuje sie obiema rekami.
    > Do tego stopnia że jak przychodzi mi zasiąść do worda albo exela to
    > dostaję konwulsji od tych fajerwerków i wodotrysków. OO jest taki
    > porządny, oszczędny i schludny.
    > A odkąd OO generuje PDFy to już jestem wniebowzieta.
    > Mogę w końcu wysyłać klientom dokumenty do wydruku i mieć pewność że
    > otworzą a nie popsują ;-)
    >
    > Maddy ;-)

    Ale ja nie twoerdze ze Open Office jest zly tylko firma majace swa
    "siedzibe" pod openoffice.com.pl

    P.

  • 43. Data: 2004-11-24 13:21:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Ale ja nie twoerdze ze Open Office jest zly tylko firma majace swa
    > "siedzibe" pod openoffice.com.pl

    A co do tej firmy to tez mam poważne zastrzeżenia.
    Już np. sam fakt że sprzedają "licencje na stanowiska" a nie kopie programu.
    Nie ma na ich stronie dostępnego tekstu licencji jaka dołaczają do
    programu - udało mi sie ja kiedyś wyciągnać od jakiegos ich dystrybutora
    (sorry, on nie był dystrybutorem tylko "resellerem" a to olbrzymia
    róznica... Na moją komendę zbójcerze: Błahahaha!!!).

    Jest tam enigmatyczna wstawka że na cześc dodaną przez nich GPL nie
    obowiązuje (nie piszą co dokładnie jest ich). Oczywiście nie ma ani
    słowa o tym że jeżeli zmieniaja coś w programie i tej zmiany użytkownik
    nie może odłączyć lub nie używać to GPL jest obowiązkowy, bez gadania.
    Tak więc nieGPLowe są tylko ichnie szblony dokumentów i ewentualnie pomoc.
    A oni pisza śmiało że program jest do uzytku na jednym stanowisku i inne
    takie bzdury.
    Żenada.
    Najbadziej mnie rozbawiło stwierdzenie że źrodła programu otrzymali od RWO.
    RWO zdaje się kijem by ich nie tknęło. ;-) A poza tym oryginalne
    źródełka są dostepne dla każdego, nie trzeba ich znikąd "otrzymywać".

    Maddy zgiepeelowiona ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 44. Data: 2004-11-24 21:49:55
    Temat: OT: Darmowy programik do srodkow trwalych?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Nov 2004, Przemek R. wrote:
    >+ odbiegne jescze od tematu, zalozmy ze sprzedaje swoj program, na plycie CD
    >+ z opakowaniem,
    >+ co sprzedaje? Licencje + plyte i opkaowanie (odzielnie ksiegowane) czy to
    >+ jest traktowane jako calosc?

    O ile rozumiem to od czasu zażartych dyskusji prowadzonych jeszcze
    w czasach kiedy wszelkie "prawa" (w tym licencje) były zwolnione
    z VAT, to można sprzedawać razem - lub osobno :)
    Zresztą... ma sens.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)