  • 11. Data: 2014-10-21 19:49:21
    Temat: Re: Darowizna dla brata
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2014, 1...@9...175323.invalid wrote:

    > Czy
    > a) jest sens zgłaszania 700PLN (no niby limit przekroczony, ale do darowizny
    > zgłoszenie było, a to jest spadek)

    IMO przepis nie rozróżnia źródła opodatkowania.

    > b) czy aby nie za późno, skoro otwarcie spadku nastąpiło w styczniu 2014
    > ?

    A to otwarcie skąd wziąłeś?
    Co do zasady, zobowiązania urzędowe "startują" od dnia stwierdzenia
    spadku lub upływu terminu na "automat":

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,29,167,1018,
    ,,ustawa-z-dnia-28071983-r-o-podatku-od-spadkow-i-da
    rowizn.html
    ++
    w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia w terminie 6 miesięcy od dnia
    uprawomocnienia się orzeczenia sšdu stwierdzajšcego nabycie spadku
    ---

    No to pytanie brzmi, kiedy sąd "stwierdził".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-10-21 20:14:02
    Od: <7...@8...201402.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > IMO przepis nie rozróżnia źródła opodatkowania.

    OK

    > A to otwarcie skąd wziąłeś?

    A stąd? :D

    Art. 1015. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku może być
    złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział
    się o tytule swego powołania.

    Otwarci==powołanie ;P

    O ile mi wiadomo to nikt nie złożył żadnego pisma od śmierci do
    przedwczoraj, kiedy to notariusz o pół roku "podobno" powiedział.

    > Co do zasady, zobowiązania urzędowe "startują" od dnia stwierdzenia
    > spadku lub upływu terminu na "automat":

    No i właśnie upłynął w okolicach lipca a mamy październik -- więc jakie pół
    roku, skoro moim zdaniem zostało 3 miesiące

> [...]
    > ---

    > No to pytanie brzmi, kiedy sąd "stwierdził".

    No, do sądu to na pewno spadkobiercy pójdą po te 2100, już w blokach
    startowych się ustawili, ino na startera czekają ;-)

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2014-10-21 22:18:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2014, 7...@8...201402.invalid wrote:

> [...]
    > złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział

    Zgadza się :)
    Ale to nie "startuje" terminu podatkowego.
    Sprawdź w przepisie - tam jest 6 miesięcy od UPRAWOMOCNIENIA, czyli
    upływu tego 6-miesięcznego terminu "automatu" lub orzeczenia sądu albo
    dokumentu notarialnego (zależnie co wcześniej).

    > O ile mi wiadomo to nikt nie złożył żadnego pisma od śmierci do
    > przedwczoraj, kiedy to notariusz o pół roku "podobno" powiedział.

    No to pół roku od tego pół roku.

    > No i właśnie upłynął w okolicach lipca a mamy październik -- więc jakie pół
    > roku, skoro moim zdaniem zostało 3 miesiące

    A to się zgadza - ale pisałeś że *JUŻ* upłynęło!
    (czy tam że mogło upłynąć)
    Nigdzie nie pisałem, że 6 miesięcy *od teraz* :O

    > No, do sądu to na pewno spadkobiercy pójdą po te 2100, już w blokach
    > startowych się ustawili, ino na startera czekają ;-)

    :D
    O ile wiem, kwiatek polega na tym, że sąd wychodzi ... taniej!
    Tylko dłużej się czeka.
    Więc jak o całe "2100" chodzi, to nie wiem czemu notariusz :O

    pzdr, Gotfryd