  • 51. Data: 2005-01-18 23:28:05
    Temat: Re: Darowizna od rodziców na mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005, owp wrote:
    [...]
    >+ > ...masz na myśli "czy działa na wskroś" ? :)
    >+ > Nie widać podstaw.
    >+ >
    >+ Nie wiem co masz na myśli pisząc 'na wskroś'.
    >+ Chodzi mi o to, że zrozumiałem z Twojej wypowiedzi (którą cytowałem z innego
    >+ wątku), że darowizna mieszkaniowa od rodziców i taka sama (kwotowo) od nich
    >+ 'niemieszkaniowa' jest... niejasna

    Nie.
    Pytałem czy oczywista jest sprawa wpływu jednej darowizny (objetej
    zwolnieniem) na drugą darowiznę (*objetej* podatkiem, *nie* objętej
    zwolnieniem lecz *nie* podlegającej opodatkowaniu - tak zapisano
    w art. 9, proszę mnie nie bić :) za koncept "podlegania podatkowi
    i niepodlegania opodatkowaniu)
    A dokładniej - brak wpływu jednego na drugie :)

    >+ że chodzi o to, że jest niejasna w wyjaśnianiu odrębności limitów :-))

    O to chodzi.

    >+ Dlatego zastanawiałem się, czy uważasz, że są 2 odrębne limity i mogą być
    >+ wykorzystane przez rodziców oba naraz, czy że są odrębne

    Dokładnie sądziłem iż to może być niejasne.
    [...]
    >+ Trochę się to robi zagmatwane, dlatego najłatwiej posłużyć się przykładem z
    >+ rodzicami - czy mogą dać te 2*19xxx ?

    Źle zadane pytanie :)
    Mogą IMO dać 2*9637 + 1*19274
    Tak stanowi ustawa - fakt że wynik jest ten sam nie uprawnia do
    innych wniosków :), nie ma przepisu pozwalajacego liczyć drugi
    raz "2*9637" ani dwa razy po 19 kzł. Jedno zwolnienie dotyczy
    SUMY, drugie[1] OSOBNYCH darowizn - i są niezależne od siebie :)
    [1] z zastrzeżeniem że to drugie to nie "zwolnienie" a "niepodleganie
    opodatkowaniu" :)

    >+ Co do ustawy - mam ją i czytałem 100 razy, po prostu mam wątpliwości, gdyż
    >+ różni ludzie widzą różne rzeczy w tej ustawie...

    :)
    A ustawę o VAT też już czytałeś ??? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 52. Data: 2005-01-19 07:10:15
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Źle zadane pytanie :)
    > Mogą IMO dać 2*9637 + 1*19274

    Ok. Wszystko jasne :)

    > :)
    > A ustawę o VAT też już czytałeś ??? :)

    Na szczęście nie muszę.Już mnie ciarki przechodzą... ;)

    owp

  • 53. Data: 2005-01-31 08:08:11
    Od: WG<w...@s...pam.szczecin.pl>

    Moze lepiej by bylo, aby mieszkanie kupili rodzice i podarowali Tobie.
    Jezeli to bedzie mieszkanie o powierzchni <110 m kw. to nie placisz
    zadnego podatku. Ulga mieszkaniowa przysluguje osobom, ktore nie
    sa najemcami innego mieszkania, co najmniej przez 5 lat beda
    mieszkac w tym mieszkaniu (obdarowany zachowa tez ulge, jezeli
    wyzbycie sie lokum jest uzasadnione np. koniecznoscia zmiany
    warunkow mieszkaniowych). To wszystko znajdziesz w ustawie z dnia
    28 lipca 1983 r o podatku od spadkow i darowizn z pozniejszymi
    aktualnymi poprawkami. Lub w Vademecum Rzeczpospolitej (8
    stycznia 2003) "Podatki 2003" - Co nowego w podatkach: od spadkow
    i darowizn oraz czynnosci cywilnoprawnych.

    -> http://usenet.pomocprawna.info