  • 1. Data: 2005-01-16 12:13:13
    Temat: Sprzedaż bezrachunkowa - dowód wewnętrzny
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Sprzedałem coś bez faktury, musze to jakoś wpisać w papiery i
    dowiedziałem się że muszę wypełnić coś co się nazywa "dzienne
    zestawienie sprzedaży nie udokumentowanej" Są tam rubryki: Stawka
    VAT, Sprzedaż brutto, Sprzedaż netto i PODATEK NALEŻNY. No i nie
    wiem co mam wpisac w podatek nalezny. Bo chyba nie różniće między
    brutto i netto. Pomóżcie please!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-16 17:26:57
    Temat: Re: Sprzedaż bezrachunkowa - dowód wewnętrzny
    Od: "KS" <k...@o...pl>

> [...]
    > VAT, Sprzedaż brutto, Sprzedaż netto i PODATEK NALEŻNY. No i nie
    > wiem co mam wpisac w podatek nalezny. Bo chyba nie różniće między

    [KS] Czy masz kasę fiskalną? Na jakich zasadach jesteś opodatkowany w
    podatku dochodowym od osób fizycznych?
    KS

  • 3. Data: 2005-01-16 19:37:20
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Zasady ogólne. Brak kasy fiskalnej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-01-17 09:46:25
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Mariusz wrote:

    > Zasady ogólne. Brak kasy fiskalnej.

    wieczorkiem robisz DW "sprzedaz bezrachunkowa...."

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-01-17 10:58:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jan 2005, Mariusz wrote:

> [...]
    >+ VAT, Sprzedaż brutto, Sprzedaż netto i PODATEK NALEŻNY. No i nie
    >+ wiem co mam wpisac w podatek nalezny. Bo chyba nie różniće między

    Co nieco ci wyjaśnili.
    Ale tę kwestię jak widzę starannie pominięto :)
    Spytam po dobroci ;) - czy ty WIESZ że VAT "na fakturze" można wyznaczyć
    na co najmniej 3 sposoby a pojedynczą pozycję (a tak będzie w twoim
    przypadku) na co najmniej dwa sposoby - i OD CIEBIE zależy jaka będzie
    metoda wykazania podatku ??
    Jeśli zrobiłeś "sprzedaż brutto" to oczywiście metodę JUŻ wybrałeś.
    Tak, dobrze myślisz, x(1 - 1/1.22) :)
    Oczywiście, źle myślisz - nie wolno liczyć kalkulatorem.
    To ustawodawca wyliczył ile to jest 1/1.22 i TYLE trzeba użyć do
    wykazania ! (nie, ja NIE żartuję !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-17 17:40:27
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

> [...]
    twoim
    > przypadku) na co najmniej dwa sposoby - i OD CIEBIE zależy jaka

    :-) Nie wiem, ale już wiem, tylko jak??

> [...]
    > Oczywiście, źle myślisz - nie wolno liczyć kalkulatorem.
    > To ustawodawca wyliczył ile to jest 1/1.22 i TYLE trzeba użyć do

    Więc ile jest 1/1,22?? :-] - kurcze tyle lat nauki i nawet sobie policzyc
    nie moge :-)

    Czyli co mam wpisać w ten PODATEK NALEŻNY?? kwota pomnożona
    przez tą tajemniczą liczbę 1/1,22??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-01-18 00:02:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2005, Mariusz wrote:

> [...]
    >+ > metoda wykazania podatku ??
    >+
    >+ :-) Nie wiem, ale już wiem, tylko jak??

    Bierzesz w garść:
    http://podatki.pl/bap1.php/270404a.htm
    Czytasz.
    CAŁE :>
    I dochodzisz do wniosku że:
    1. możliwość "podsumowania VAT z tabelki na dole faktury" wynika
    wprost z par. 12.1.10, ..11 i ..12
    2. możliwość podsumowania VAT z *pozycji* na fakturze (a NIE
    "z tabelki" wynika z par. 12.3
    3. że już jesteś obcykany z czytaniem rozporządzeń.
    Bo odkryłeś że zastosowanie pozornie bez sensu brzmiącego par. 15
    (WYDAWAŁOBY SIĘ dotyczącego "cen urzędowych" zawiera haczyk:
    mianowicie par. 12.2 odwołuje się do "cen umownych". Brutto.
    Wystarczy że "na ladzie" wystawisz że ceny masz *brutto*
    (a nie "netto+VAT") i już możesz liczyć "jak ceny urzędowe".
    Czyli "od tyłu" (od brutta) :)
    To iż jest to KONIECZNE w większości przypadków sprzedaży przez
    kasę fiskalną jest sprawą uboczną ;)

    >+ Więc ile jest 1/1,22?? :-] - kurcze tyle lat nauki i nawet sobie policzyc
    >+ nie moge :-)

    ...cie florek... rozpędziłem się... tak *było* kiedyś w przepisie !
    Ale *ten* przepis był w ustawie ! Przenieśli - rozumiem. Ale
    każą ludziom ułamki stosować... no no no... ;)
    W par. 15.1.2 jest wzór, myślałby kto... !
    Muszę wleźć pod stół i odszczekać :)

    >+ Czyli co mam wpisać w ten PODATEK NALEŻNY?? kwota pomnożona
    >+ przez tą tajemniczą liczbę 1/1,22??

    Dla 22% VAT - niemal i owszem.
    Dlaczego "niemal" ? - a bo minister każe policzyć *podatek*:
    (brutto * stawka) / (1 + stawka)
    ...a dopiero później (zgodnie z nową ustawą i przedyskutowaną już
    na grupie sprawą "co jest podstawą opodatkowania" !) - "część
    kwoty zapłaty nie będącą podatkiem" :)
    Różnica jest oczywiście w zaokrąglaniu.
    Licząc:
    brutto/1,22
    oraz
    brutto - [(brutto*0,22)/1,22)]
    ...można *skutkiem zaokrągleń* otrzymać różne wyniki.
    Zwracam uwagę iż zapis w nawiasie kwadratowym *musi być zaokrąglony*
    - minister wyraźnie napisał :) - widzisz ? :) (tak, tak, czytaj
    i cytuj :) inaczej NIE przeczytasz :>)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-18 16:47:45
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0501180038510.1884@athlon>,

> [...]
    > każą ludziom ułamki stosować... no no no... ;)
    > W par. 15.1.2 jest wzór, myślałby kto... !

    Naprawdę skasowali art. 85? Kiedy?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 9. Data: 2005-01-18 23:35:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ > każą ludziom ułamki stosować... no no no... ;)
    >+ > W par. 15.1.2 jest wzór, myślałby kto... !
    >+ > Muszę wleźć pod stół i odszczekać :)

    Ufff.... przywracasz wiarę w moc ustawodawcy :>
    Jednak (dzięki ustawie ;)) wiemy ile to jest 1/1.22

    Ale... ale zaraz.

    Czy ja się szanowni grupowicze mylę - czy doliczyliśmy się właśnie
    CZWARTEJ zgodnej z przepisami metody na obliczenie podatku VAT ???

    Art. 85 stanowi (tak samo jak drzwiej bywało) "podatnik może"
    i tak musi zostać bo by było trzeba "sumowania tabelek" zakazać,
    rozporządzenie zapodaje wzór "bardzie matematyczny" (aczkolwiek
    ze względu na obowiązkową kolejność zaokrągleń wynik może
    matematyka teoretyka aptekarskiego w osłupienie wprowadzić)
    no i...
    Mylę się ???
    Ja chyba od 3 lat szukałem "kolejnej" metody !!
    A tu panie ponad pół roku i nic, żadnej fety nie było :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)