  • 51. Data: 2013-02-20 01:05:29
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2013, news.task.gda.pl wrote:

    > A może będzie tak...
    >
    > "DATA POWSTANIA OBOWIĄZKU PODATKOWEGO" = "DATA NABYCIA" ???

    Dlaczego *MOŻE*?
    Coś wyjaśnij - dlaczego nie przeczytałaś PRZEPISU?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,29,167,1018,
    ,,ustawa-z-dnia-28071983-r-o-podatku-od-spadkow-i-da
    rowizn.html
    ->
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,29,167,1018,
    34069,20120101,obowiazek-podatkowy.html
    +++
    Art. 6.
    1. Obowišzek podatkowy powstaje:
    [...]
    4) przy nabyciu w drodze darowizny - z chwilš złożenia przez darczyńcę
    oœwiadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia umowy bez
    zachowania przewidzianej formy - z chwilš spełnienia przyrzeczonego
    œwiadczenia;
    <DOŚĆ! resztę czytamy dla porządku:>
    jeżeli ze względu na przedmiot darowizny przepisy wymagajš szczególnej
    formy dla oœwiadczeń obu stron, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš
    złożenia takich oœwiadczeń;
    ---

    Coś "wymaga szczególnej formy" w przypadku pieniędzy?

    > Czyli w moim przypadku, z tego co zrozumiałam (a nie wiem, czy dobrze
    > zrozumiałam) mam tu i tu wpisać datę ZAKSIĘGOWANIA pieniędzy na moim koncie.
    >
    > Tak?

    Jeszcze masz wątpliwości? :)

    A może powinnaś mieć :P
    Ale już wyjaśniam: dla płatności "cywilnej" (w odróżnieniu od
    "administracyjnej", np. podatkowej) datą spełnienia świadczenia
    jest wpływ pieniędzy na konto (no dobra, "zaksięgowanie",
    bo TEORETYCZNIE w tym momencie są w jego gestii, nawet
    jeśli o tym jeszcze nie wie).

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2013-02-20 01:15:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2013, news.task.gda.pl wrote:

    > Musicie przyznać,

    Nie musimy.
    Musimy umrzeć.
    Niektórzy jeszcze usiłują przekonywać, że musimy również płacić
    podatki, ale to można poddawać w wątpliwość :>

    > że jest ona trochę nietypowa

    Nic a nic.

    > (umowa ustna,

    Przecież WIESZ, że ona NIE JEST wiążąca, więc poza zagwarantowaniem
    późniejszego "uznania" czynności za darowiznę jest "nieważna aż do
    wykonania".

    > potem wpłata mamy,

    Tak uczciwie.
    Chcesz kogoś przekonać, że myślisz iż czyjaś *wpłata* stanowi
    *nabycie*? I mamy w to uwierzyć, że bierzesz tę wersję pod
    uwagę?

    > potem zaksięgowanie na moim koncie,

    Mhm.

    > a po kilku miesiącach oświadczenie mojej mamy,

    I *dopiero wtedy* te pieniądze "nabyłaś"?
    Komplet pytań jak wyzej :|

    > CO DAJE 4 RÓŻNE DATY,

    Czego, NABYCIA?

    > Nie chcę wpaść przez Urzędnikiem

    Na razie wpadłaś w panikę.
    Objaw 11 (wikipedia) - "obawa przed utratš kontroli nad sobš" ;)
    (skoro zaczynasz powątpiewać czy WPŁATA stanowi NABYCIE)

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2013-02-20 11:42:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:
> [...]
    > - dzień, w którym pieniądze zostały zaksięgowane na moim koncie ?
    > - dzień, w którym mama podpisała oświadczenie ?
    > - coś innego (co?)
    >
    > "DATA POWSTANIA OBOWIĄZKU PODATKOWEGO" - co mam wpisać?
    > - datę zawarcia umowy ustnej z mamą,
    > - dzień, w którym mama przelała mi pieniądze ?
    > - dzień, w którym pieniądze zostały zaksięgowane na moim koncie ?
    > - dzień, w którym mama podpisała oświadczenie ?
    > - coś innego (co?)

    > To nie było tak. Przeczytaj odpowiedź, którą napisałam w odpowiedzi do
    > Gotfryda (z godziny 01:36), to się przekonasz.

    nie no sorry, ale ja wysiadam z tego wozka.
    najblizszy doradca podatkowy za rogiem.