  • 1. Data: 2002-11-04 09:29:05
    Temat: Re: Data sprzedazy/wystawienia a odbioru faktury
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aq5es5$2s7$1@news.tpi.pl...
    > Taki, chyba w sumie mały problem ale wolę sie upewnić.
    > Firma jednoosobowa (ale jeszcze nie wystąpiłem o zmianę na "małego
    płatnika" :),
    > KPiR, VAT.
    > Za wykonane kserokopie wystawiono mi fakturę VAT:
    > -data wystawienia 31 październik 2002
    > -data sprzedaży 31 październik 2002
    > -potwierdzenie odbioru faktury 02 listopad 2002 r
    > Chodzi mi o to czy przypadkiem ta data odbioru nie ma wpływu na
    konsekwencje
    > rozliczania PIT5 i VAT7 ? (no i czy rodzi dla mnie jakiekolwiek
    konsekwencje)

    Dla potrzeb VAT liczy się data OTRZYMANIA faktury. Dla dochodowego - sam
    nie wiem, dotychczas wszystko rozliczam w dacie wystawienia...

    To MSZ nie ma najmniejszego znaczenia.

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-11-04 10:02:52
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dla potrzeb VAT liczy się data OTRZYMANIA faktury.
    Jeżeli więc chodzi o VAT to mogę go najwcześniej rozliczyc dopiero w listopadzie
    ?

    > To MSZ nie ma najmniejszego znaczenia.

    Co tojest to MSZ ? :-)

    Jarek

  • 3. Data: 2002-11-04 10:06:06
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli więc chodzi o VAT to mogę go najwcześniej rozliczyc dopiero w
    listopadzie
    > ?

    Tak. W deklaracji za listopad.

    > Co tojest to MSZ ? :-)

    Moim Skromnym Zdaniem. Ale niech Ci to jeszcze ktoś potwierdzi.

    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-11-04 23:11:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Nov 2002, Bax wrote:

> [...]
    >+ > Co tojest to MSZ ? :-)
    >+
    >+ Moim Skromnym Zdaniem. Ale niech Ci to jeszcze ktoś potwierdzi.

    IMHO 'potwierdzanie' to już przesada, ale AFAIK masz rację !
    (BTW: InMyHumbleOpinion to własnie MSZ po 'onemu', a AFAIK
    czyli AsFarAsIKnow to skądinąd OIW [oIleWiem])

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: BYTheWay to cos w stylu "przy okazji" (dosłownie: "tą drogą").
    Poszukaj jakiegoś słowniczka akronimów sieciowych !

  • 6. Data: 2002-11-05 08:56:41
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0211050003530.29983-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > IMHO 'potwierdzanie' to już przesada, ale AFAIK masz rację !

    Jeszce się upewnię :), to znaczy potwierdzasz też to że w opisanej przezemnie
    sytuacji, dla potrzeb rozliczenia VAT liczy się data odbioru faktury (a nie
    sprzedazy czy wystawienia)? a dla PIT-5 te ostatnie ?

    > PS: BYTheWay to cos w stylu "przy okazji" (dosłownie: "tą drogą").
    > Poszukaj jakiegoś słowniczka akronimów sieciowych !

    Ja myślę że Bax to zna ale lansuje skróty polskojęzyczne :-)

    Thx
    Jarek

  • 7. Data: 2002-11-05 09:29:44
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    napisał > On Mon, 4 Nov 2002, Bax wrote:

    > [...]
    >
    > IMHO 'potwierdzanie' to już przesada, ale AFAIK masz rację !
    > (BTW: InMyHumbleOpinion to własnie MSZ po 'onemu', a AFAIK
    > czyli AsFarAsIKnow to skądinąd OIW [oIleWiem])

    Dzięki za wykład :-). Ale ja prosiłem o potwierdzenie mojej opinii nt.
    braku znaczenia dowodu wpłaty KP do celów ustalenia wysokosci podatku
    dochodowego oraz należnego VAT. Inna sprawa, że napisałem to tak głupio,
    że nie dziwię się, że nie było to zrozumiałe.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-11-05 11:19:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Jarek wrote:
    [...]
    >+ Jeszce się upewnię :), to znaczy potwierdzasz też to że w opisanej przezemnie
    >+ sytuacji, dla potrzeb rozliczenia VAT liczy się data odbioru faktury (a nie
    >+ sprzedazy czy wystawienia)?

    To jeszcze musisz się pochwalić czy przypadkiem:
    - nie rozliczasz się kasowo
    - nie jest to faktura za usługi specjalnie traktowane w ustawie
    (np. telekomunikacyjne lub "za dostarczanie")

    *Na ogół* jest tak jak napisałeś; ktoś (chyba na grupie) zapodawał
    opis jak to US łaskaw był sprawdzić na poczcie (!) że faktura
    była odebrana później niż wpisano.

    >+ a dla PIT-5 te ostatnie ?

    Pominąłeś znowu jak się rozliczasz ;) "okresu którego koszt dotyczy",
    jeśli memoriałowo. Czyli dotyczy wydatku zeszłomiesięcznego -
    to IMO w zeszły miesiąc.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-11-05 11:25:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Bax wrote:
    [...]
    >+ Ale ja prosiłem o potwierdzenie mojej opinii nt.
    >+ braku znaczenia dowodu wpłaty KP do celów ustalenia wysokosci podatku
    >+ dochodowego oraz należnego VAT.

    Jeśli nie rozliczasz się kasowo - to fakt zapłaty za fakturę
    ma bardzo rzadko jakieś znaczenie dla rozliczenia podatku.
    *Zdaje mi się* że jakieś wyjątki (zakłady pracy chronionej czy
    coś) są (albo: były), ale to naprawdę wyjątki.
    BTW: - do Jarka - przeoczyłem że w pytaniu początkowowątkowym
    *była* informacja o niebyciu "kasowcem", proszę o niski wymiar kary... !

    Pozdrowienia, Gotfryd