  • 1. Data: 2003-02-12 10:12:19
    Temat: Dg a zwolnienie lekarskie
    Od: <v...@i...pl>

    Jeszcze jedno pytanie. Jak to jest ze zwolnieniem lekarskim przy DG? Mam ja
    dopiero od kilku miesiecy,wiem, ze swiadczenie z tytulu zasilku chorobowego
    nalezy sie dopiero po pol roku terminowego oplacania skladek. Czy wczesniej
    oplaca mi sie z jakis wzgledow brac zwolnienie? czy np odpisuje sobie te dni
    na delkaracji ZUSowskiej jako nieprzepracowane? A jak to potem jest, kiedy
    juz nalezy mi sie ten zasilek? co sie robi ze zwolnieniem (zanosi do ZUSu,
    dolacza do delkaracji)?

  • 2. Data: 2003-02-13 09:56:13
    Temat: Re: Dg a zwolnienie lekarskie
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od v...@i...pl -----###
> [...]
    > juz nalezy mi sie ten zasilek? co sie robi ze zwolnieniem (zanosi do ZUSu,

    zwolnienie dostarczasz do ZUS w terminie 7 dni od wystawienia, jeśli się
    spóźnisz to ZUS zmniejszy zasiłek o 25 % za okres powyżej tych 7 dni.

    składki pomniejszasz za okres za jaki ZUS wypłaca zasiłek chorobowy.

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-13 10:00:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "hADeSik" <h...@h...sru> wrote in message
    > ###----- w odpowiedzi na list od v...@i...pl -----###

    Ogolnie to wcale sie ne oplaca oplacac skladek chorobowych.
    SZCZEGOLNIE moze sie oplacac, np gdy ktos wie, ze bedzie dlugo chory....
    za pol roku...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-02-16 14:29:23
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ogolnie to wcale sie ne oplaca oplacac skladek chorobowych.
    > SZCZEGOLNIE moze sie oplacac, np gdy ktos wie, ze bedzie dlugo chory....
    > za pol roku...

    No fajnie ale tak naprawdę to nie znasz dnia ani godziny :) a jezeli delikwent coś
    sobie (odpukać: 3x puk:) złamie, gips,
    rekowalescencja ... zdarzenia losowe trudno zaplanować.

    Sark

  • 5. Data: 2003-02-16 17:15:44
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > >
> [...]

    delikwent coś sobie (odpukać: 3x puk:) złamie, gips,
    > rekowalescencja ... zdarzenia losowe trudno zaplanować.

    A nie ma ubezpieczenia wypadkowego ?

    Ryszard

  • 6. Data: 2003-02-16 17:27:22
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A nie ma ubezpieczenia wypadkowego ?

    Jest,ale nie działa na osoby prowadzące DG.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 7. Data: 2003-02-16 23:49:54
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jest,ale nie działa na osoby prowadzące DG.

    Czyżby ?
    USTAWA z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu
    wypadków przy pracy i chorób zawodowych obejmuje także osoby prowadzące DG.
    Osoba taka musi opłacać składki (jeżeli nie ma innego tytułu do ubezpieczeń
    społecznych) i "ma prawo ulec wypadkowi" , a w okresie niezdolności do
    prowadzenia DG będzie miała wypłacony zasiłek z ubezpieczenia wypadkowego
    oraz przysługuje jej prawo do innych świadczeń wymienionych w art. 6.
    ustawy.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 8. Data: 2003-02-17 11:18:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    delikwent coś sobie (odpukać: 3x puk:) złamie, gips,
    > rekowalescencja ... zdarzenia losowe trudno zaplanować.

    Iiii tam...

    Jak ktos jjest np w 2 iesiacu ciazuy to nietrudno zgadnac, ze za 6 bedzie
    chory...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-02-17 20:14:00
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    > niezdolności do prowadzenia DG będzie miała wypłacony zasiłek z
    > ubezpieczenia wypadkowego oraz przysługuje jej prawo do innych

    Jeśli tak jest jak piszesz,to sie coś poprawiło.Do niedawna mój znajomy
    walczył z ZUSem o cokolwiek (złamał w pracy nogę).
    Nie wiem jak się sprawa skończyła i czy wogóle.Może jednak jest lepiej
    :-)))