  • 1. Data: 2005-11-12 20:23:43
    Temat: Dom w budowie a ulga odsetkowa
    Od: Bogdan<B...@g...pl>

    Witam,

    Planuję kupić dom w budowie. Ponieważ jestem przed podjęciem takiej decyzji, a
    chciałbym skorzystać z odsetkowej ulgi podatkowej, uprzejmie proszę o poradę:

    - kupuję dom (pół bliźniaka wraz z połową działki), który zbudowany jest w 75%
    - budowany był przez osobę fizyczną
    - chcę wziąć kredyt na zakup działki, udziału w drodze, domu - części zbudowanej,
    dokończenie domu (jakieś 80% całości inwestycji)
    - najchętniej skorzystałbym z ulgi odsetkowej...

    Czy to jest możliwe w powyższej sytuacji?
    Czy są jakieś kruczki, o których powinienem wiedzieć (np. wydzielenie z umowy
    działki, udziału z drodze itd)??
    Czy nadal obowiązuje limit 3 lat od rozpoczęcia budowy do oddania?
    Czy ograniczenie kwoty kredytu (189 tys.) oznacza, że jeśli wezmę kredyt 195
    tys. to nie skorzystam z ulgi zupełnie, czy tylko w części - 189/195 odsetek?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Bogdan

    -> http://usenet.pomocprawna.info