  • 1. Data: 2002-04-15 12:04:15
    Temat: Dowod wewnetrzny
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Dokonuje zakupow przez Internet z USA. Z powodu duzej masy klientow firma
    nie wystawi mi faktury. Do tego dochodzi dystans geograficzny. Czy jest to
    wystarczajacy powod do wystawienie dowodu wewnetrznego. W celu pomocniczym
    przytaczam art. 20 pkt 4 ustawy o rachunkowosci.

    4. W przypadku uzasadnionego braku możliwości uzyskania zewnętrznych obcych
    dowodów źródłowych, kierownik jednostki może zezwolić na udokumentowanie
    operacji gospodarczej za pomocą księgowych dowodów zastępczych,
    sporządzonych przez osoby dokonujące tych operacji. Nie może to jednak
    dotyczyć operacji gospodarczych, których przedmiotem są zakupy opodatkowane
    podatkiem od towarów i usług oraz skup metali nieżelaznych od ludności.

    Pozdrawiam
    Leszek K.
    l...@o...pl
    - przesun malpe <---

  • 2. Data: 2002-04-15 12:44:46
    Temat: Re: Dowod wewnetrzny
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    ustawa o rach to jedno a przepisy podatkowe to drugie , nie mozesz nic
    zaliczyc do k.u.p. nie majac odpowiednich dokumetow , dowod wewnetrzny nie w
    takiej sytuacji.
    jacek

  • 3. Data: 2002-04-15 17:40:07
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    > ustawa o rach to jedno a przepisy podatkowe to drugie , nie mozesz nic
    > zaliczyc do k.u.p. nie majac odpowiednich dokumetow , dowod wewnetrzny nie
    > takiej sytuacji.
    > jacek

    Czy takimi odpowiednimi dokumentami moga byc wydrukowana (przetlumaczona)
    umowa + wyciag z konta?

  • 4. Data: 2002-04-16 06:35:23
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie sadze, aby wyciag uznany zostal przez US
    jacek

  • 5. Data: 2002-04-16 08:20:06
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    jacek wrote:

    > nie sadze, aby wyciag uznany zostal przez US

    Dlaczego nie?
    Pierwszy raz spotykam sie w ogóle z jakimiś wątpliwościami na ten temat.
    NIGDY w historii firmy w której pracuję żadna kontrola nie przyczepiła się
    do wyciągów bankowych, a często dokumentowały one spore wydatki, np.
    odsetki od kredytu czy prowizje za gwarancje bankowe, idące w tysiące, a
    nie 5 zł za przelew czy 30 za fundusz pracy.
    Kontroli było sporo, jedna siedziała nawet 3 miesiące (UKS nie zwykła
    skarbówka), bo nic nie mogli znaleźć. Do głowy im nie przyszło
    kwestionowanie wiarygodności wyciągów bankowych - a nie było i nie ma na
    nich żadnych pieczątek ani podpisów, tylko ktoś sprawdzając "odfajkował"
    niektóre pozycje. Wiedzieli, że są one do natychmiastowego zweryfikowania w
    banku i tylko by sie ośmieszyli.

    A poza tym moim zdaniem rozporządzenie o prowadzeniu PKPiR, par. 13 pkt 4 i
    5 pozwala uznać wyciągi bankowe za dowody księgowe. W końcu dokumentują one
    opłaty bankowe.

    I naprawdę nie widzę problemu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-04-16 08:49:29
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A poza tym moim zdaniem rozporządzenie o prowadzeniu PKPiR, par. 13 pkt 4
    > 5 pozwala uznać wyciągi bankowe za dowody księgowe. W końcu dokumentują

    Uff.. wreszcie! :) Wreszcie ktos napisal to, o co chyba wszystkim chodzi i
    to w kilku watkach jednoczesnie. Najwazniejsze zeby sie kontroler nie
    przyczepil, a jak kto zaksieguje ten nieszczesny wyciag z konta
    internetowego czy jakis smieszny Fundusz Pracy to nie ma juz takiego
    znaczenia. No ale jak tu prowadzic w takim razie ksiegowosc :"rzetelnie,
    bezblednie, sprawdzalnie i biezaco" w naszym kochanym kraju????

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2002-04-16 14:35:11
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Użytkownicy Jacek, Maddy, Rafal napisali * rozne rzeczy *
    Dziekuje za wszystkie wypowiedzi, oprocz odpowiedzenia na pytanie,
    zwrociliscie mi uwage na inne aspekty prowadzenia ksiag.

    Pozdrawiam serdecznie

    Leszek K.
    l...@o...pl
    (przesun malpe ;)

  • 8. Data: 2002-04-16 15:03:10
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Juz podziekowalem i faktycznie jestem wdzieczny za wszelkie uwagi, ale oto
    kolejne pytanie:

    US nie kwestionowal wyciagow dokumentujacych operacje zwiazane z obsluga
    firmy przez bank. Jednak mi mialyby posluzyc do dowodzenia innych operacji
    (zakupu).

    Czy moga one znalezc rowniez taki uzytek ?

    Leszek

  • 9. Data: 2002-04-16 16:46:26
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

> [...]

    "... Nie może to jednak dotyczyć operacji gospodarczych, których
    przedmiotem są zakupy opodatkowane podatkiem od towarów i usług ..."

    Cokolwiek kupujesz, pewnie jest to towarem w rozumieniu ustawy.

  • 10. Data: 2002-04-18 12:46:22
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > niektóre pozycje. Wiedzieli, że są one do natychmiastowego zweryfikowania

    To kup sobie cos bez faktury, zaplac bankiem i zaksieguj koszty na podstawie
    wyciagu bankowego jako KUP.
    Nastepnie popros US o kontrole i poczekaj na jej wyniki.

    Powodzenia :-)
    Nie zapomnij nas poinformowac o jej wynikach.

    Karol