  • 1. Data: 2010-02-02 08:36:34
    Temat: Re: Drukarka fiskalna - likwidacja
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Znalazłem tyle:
    >
    > Sprzedażą kas rejestrujących mogą zajmować się tylko uprawnieni producenci
    > krajowi i importerzy, którzy posiadają pozytywną opinię Ministra Finansów
    > o programie pracy kasy przeznaczonej do obrotu ( § 1 pkt 17 i pkt 18 oraz
    > § 7 ust. 1 ).
    >
    > O ile więc z zacytowanych tu przepisów wynika jednoznacznie, że kasa
    > rejestrująca, która ma pracować w trybie fiskalnym może być zakupiona
    > tylko od uprawnionego producenta ( importera), to brak w nich
    > jakiegokolwiek zapisu regulującego sposób postępowania z kasami wycofanymi

    wolno ci sprzedać, ale....

    przy odczycie moduł fiskalny przechodzi w tryb tylko do odczytu a poza tym
    wpisany jest tam twoj nip. sa to dane nieusuwalne.
    zeby inna osoba mogla uzyc takiej drukarki musi dostarczyc drukarke do
    producenta (tylko i wylacznie serwis producenta - a nie serwisanci
    autoryzowani - moga dobrac sie do modułu fiskalnego). tam moga ci zamontowac
    za polowe ceny lacznei nowy moduł fiskalny.

    w praktyce dogadaj sie z serwisantem ktory ja obslugiwal zeby ja jemu
    sprzedac na czesci. nikt inny nie kupi od ciebie drukarki fiskalnej - chyba
    ze idiota:))))
    sir

  • 2. Data: 2010-02-02 08:51:56
    Temat: ps
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    jesli masz juz klienta i pytasz sie czy wolno ci ja sprzedac - tak wolno.
    obecnie to juz nie jest pelnowartosciowa drukarka fiskalna. twoj cytat
    dotyczy producentow i importerow tylko

  • 3. Data: 2010-02-08 10:29:01
    Temat: Drukarka fiskalna - likwidacja
    Od: "wiadomosc" <w...@o...pl>

    Witam

[...]

    Grzegorz P.

    e-mail: w...@o...pl GG: 6300000

  • 4. Data: 2010-02-09 23:43:15
    Od: "wiadomosc" <w...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedzi :)

    Grzegorz Podolski
    e-mail: p...@o...pl kom. 500-091-404 GG: 6300000

  • 5. Data: 2010-02-11 21:29:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010, wiadomosc wrote:

    > Witam
    >
    > Zakończyłem działalność 01.02.2010 r.
    > Odczyt z kasy mam 09.02.2010r.
    > Mogę sprzedać drukarkę fiskalną (posnet temo) w dzień po odczycie?

    ...i "defiskalizacji"?
    Nie wiem jak to technicznie się odbywa, ale było na grupie.
    Na pewno musi przy tym być upoważniony pracownik US.

    > Mogę na nią wystawić fakturę?

    Tak, wtedy (patrz wyżej) to już *nie jest* kasa rejestrująca
    "w rozumieniu przepisów".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-02-12 20:16:01
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>

    > Tak, wtedy (patrz wyżej) to już *nie jest* kasa rejestrująca
    > "w rozumieniu przepisów".

    Pytanie tylko czy po zakonczeniu działalności 01.02.2010 i 'zdjęciu łapy'
    przez
    US 09.02.2010 może wystawić fakturę? Jako kto?

    Darek

  • 7. Data: 2010-02-13 00:27:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010, Dariusz Domagała wrote:

    > Pytanie tylko czy po zakonczeniu działalności 01.02.2010 i 'zdjęciu łapy'
    > przez
    > US 09.02.2010 może wystawić fakturę?

    No... ta uwaga jest zasadna.

    > Jako kto?

    Jako on :) (bo jako kto?)
    I o ile nie ma wątpliwosci co do faktu, że taka sprzedaż jest
    zaliczana do DG dla PDoOF, rzeczywiście wydaje się iż dla VAT
    z tytułu zaliczenia do "okazjonalności" powinna (już) nie podlegać.
    Czyli rachunek zaliczany do przychodu z DG.
    Ktoś przeciw?

    pzdr, Gtofryd