  • 1. Data: 2002-04-19 08:39:08
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza a PIT - kto podpowie ???
    Od: "nelson" <p...@s...pl>

    Witam

    W 2001 roku zarejestrowalem dzialalnosc gospodarcza, ale nigdy jej
    fizycznie i praktycznie nie rozpoczalem. Nie zglaszalem tego w US
    bo tak mi powiedziala kobieta w informacji w ZUS'ie gdzie sie udalem
    na poczatku. Powiedziala, ze dopoki nie zaczne faktycznie "dzialac"
    to zadnych ZUS'ow placic nie musze, podatkow wiec tez nie.

    I teraz moje pytanie:
    Jak teraz bede skladal zeznanie roczne to mam ta DG jakos uwzgledniac?
    Zadnych PIT'ow w trakcie 2001r od tej DG nie skladalem, jak to teraz
    zrobic zeby sie US nie przywalil ???

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-04-19 08:54:53
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a PIT - kto podpowie ???
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 19 Apr 2002 09:39:08 +0100, "nelson"

> [...]
    >na poczatku. Powiedziala, ze dopoki nie zaczne faktycznie "dzialac"
    >to zadnych ZUS'ow placic nie musze, podatkow wiec tez nie.

    No cóż, jeżeli słuchasz pani z ZUSu w kwestii przepisów US, to jesteś
    niesamowicie niefrasobliwy. Już samo słuchanie informacji WŁAŚCIWYCH
    dla tematu jest mocno niebezpieczne z uwagi na niedoinformowanie, a co
    dopiero informacji z całkiem inkszego urzęda...

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-04-19 11:08:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ >na poczatku. Powiedziala, ze dopoki nie zaczne faktycznie "dzialac"
    >+ >to zadnych ZUS'ow placic nie musze, podatkow wiec tez nie.

    Dobrze powiedziała, nie słuchaj Tristana ;)
    (jesteśmy obaj w tym samym US - tyle że ja ĆWICZYŁEM zarejestrowaną
    DG która jeszcze nie działa; ale NIE przez rok !).
    Jak na mój gust - co napisali w PITach ? (już szukam...):
    "którzy uzyskiwali przychody z..."
    Uzyskiwałeś przychody ? - nie. No to wniosek...

> [...]
    >+ dla tematu jest mocno niebezpieczne z uwagi na niedoinformowanie, a co
    >+ dopiero informacji z całkiem inkszego urzęda...

    To jest prawda.
    Co nie zmienia postaci rzeczy że TYM RAZEM informacja była
    prawidłowa !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-21 20:46:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 19 Apr 2002 13:08:02 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    > Dobrze powiedziała, nie słuchaj Tristana ;)

    A nie mówię że źle.

    >(jesteśmy obaj w tym samym US - tyle że ja ĆWICZYŁEM zarejestrowaną
    > DG która jeszcze nie działa; ale NIE przez rok !).

    Dziwne taka nie działająca działalność :-)

    > Jak na mój gust - co napisali w PITach ? (już szukam...):
    >"którzy uzyskiwali przychody z..."
    > Uzyskiwałeś przychody ? - nie. No to wniosek...

    ... niekoniecznie zostanie zrozumiany przez aktualnie interpretującego
    urzędnika.

    > To jest prawda.

    :-)

    > Co nie zmienia postaci rzeczy że TYM RAZEM informacja była
    >prawidłowa !

    No widać się udało :-)