  • 1. Data: 2005-08-14 21:14:29
    Temat: Dzialalnosc w mieszkaniu...
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Witam

    Czy bede mogl jako adres prowadzenia DG przy jej rejestracji podac adres
    mieszkania (spldzielcze wlasnosciowe) w ktorym jestem zameldowany
    (wlascicielami sa rodzice)?
    Czy musze dopelnic jakis formalnosci?

    Podobny post wyslalem kilka dni temu na grupe pl.biznes - i tam wynikly
    spory jak to rozwiazac w US - umowa najmu mieszkania od rodzicow, czy moze
    uzyczenia?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 2. Data: 2005-08-14 21:21:36
    Temat: Re: Dzialalnosc w mieszkaniu...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 14 sierpnia 2005 23:14, gdy Rafal M napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > spory jak to rozwiazac w US - umowa najmu mieszkania od rodzicow, czy moze

    Ja rejestrowałem i pani w US spytała o tytuł prawny do lokalu, to jej
    powiedziałem, że DG prowadzę w terenie, a tam jest tylko miejsce
    przechowywania dokumentacji i że to moje mieszkanie i tyle.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-08-14 22:01:58
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    > przechowywania dokumentacji i że to moje mieszkanie i tyle.

    Wlasnie _Twoje_ i problemu nie ma. A jak to jest gdy nie jest sie
    wlascicielem mieszkania? Najem, uzyczenie?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 4. Data: 2005-08-15 01:09:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek, 15 sierpnia 2005 00:01, gdy Rafal M napisał(a) coś na
> [...]

    > Wlasnie _Twoje_ i problemu nie ma. A jak to jest gdy nie jest sie
    > wlascicielem mieszkania? Najem, uzyczenie?

    Ale jakie moje? Dom rodziców. Wszystko odbyło się ustnie. Wg mnie, skoro tam
    mieszkasz, to możesz se tam trzymać fakturki i dokumenty, a DG wykonujesz w
    terenie. No chyba że mówisz o sytuacji, gdy faktycznie w tym mieszkaniu coś
    robisz inwazyjnego. Wtedy nie wiem jak US to będzie traktował. Ja bym
    zaczął w US nie od omów, a od spytania właśnie w tym kierunku.

  • 5. Data: 2005-08-15 06:04:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Aug 2005, Rafal M wrote:

    > Podobny post wyslalem kilka dni temu na grupe pl.biznes - i tam wynikly spory
    > jak to rozwiazac w US - umowa najmu mieszkania od rodzicow, czy moze
    > uzyczenia?

    IMHO nie widać przeciwwskazań do dowolnego z podanych rozwiązań.
    Obie mają wady:
    - najem - rodzice muszę płacić podatek od najmu
    - użyczenie - jest zwolnienie z podatku "dla rodziny", ale jest zakaz
    odliczania kosztów "związanych z nieruchomością". Odliczanie
    częsci kosztów prądu itp. IMO trzeba sobie wybić z głowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-08-15 15:13:46
    Od: "Tomisio" <t...@c...wp.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Wlasnie _Twoje_ i problemu nie ma. A jak to jest gdy nie jest sie
    > wlascicielem mieszkania? Najem, uzyczenie?

    Spytaj mądrą panią w US o podstawy prawne jeśli zaneguje Twoje papiery.
    Jak byłem potulny jak myszka to mi również zaczęto wymyślać różne historie gdy
    zakładałem DG.
    Chcieli ode mnie zaświadczenie o zameldowaniu z ADM...ale pani za ladą nie wiedziała
    dlaczego.
    P.S. Do dzisiaj nie wie.

  • 7. Data: 2005-08-16 08:56:10
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    > - użyczenie - jest zwolnienie z podatku "dla rodziny", ale jest zakaz
    > odliczania kosztów "związanych z nieruchomością". Odliczanie
    > częsci kosztów prądu itp. IMO trzeba sobie wybić z głowy.

    Mam pytanko, który przepis reguluje powyższą zależność?

    Pozdrawiam

    Damian.

  • 8. Data: 2005-08-16 13:28:07
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Damian" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanko, który przepis reguluje powyższą zależność?
    Ustawa pdof i cytat podaje
    Art. 16. 1. Za przychód z nieruchomości odstąpionych bezpłatnie w całości
    lub w części do używania innym osobom fizycznym i prawnym oraz jednostkom
    organizacyjnym niemającym osobowości prawnej uważa się wartość czynszową,
    stanowiącą równowartość czynszu, jaki przysługiwałby od tych osób w razie
    zawarcia umowy najmu lub dzierżawy nieruchomości. Nie jest jednak przychodem
    wartość czynszowa lokali lub budynków mieszkalnych udostępnionych osobom
    pozostającym z podatnikiem w stosunku pracy, dla których stanowi ona
    nieodpłatne świadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 1.

    2. Jeżeli właściciel nieruchomości używa jej na własne potrzeby lub potrzeby
    członków rodziny albo oddał bezpłatnie nieruchomość lub jej część do użytku
    na cele działalności naukowej, naukowo-technicznej, oświatowej,
    oświatowo-wychowawczej, kulturalnej, w zakresie kultury fizycznej i sportu,
    ochrony środowiska, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
    rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów, kultu religijnego oraz
    związkom zawodowym, nie ustala się wartości czynszowej tej nieruchomości lub
    jej części, a wydatki związane z nieruchomością nie stanowią kosztu
    uzyskania przychodów.

    Wiola