  • 11. Data: 2007-11-23 13:24:26
    Temat: Re: E-faktura ? Co z nia zrobic ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2007 o 14:19:12 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Trochę OT. Jesli sprzedawca wystawi taką fakturę elektroniczną (zakładam
    > że z podpisem, tak jak trzeba), a potem wystawi i przyśle to samo w
    > papierowej wersji - to czy nie będzie to wystawienie 2 oryginałów z tym
    > samym numerem to tej samej transakcji? Bo jesli tak, to nieciekawe
    > skutki podatkowe dla obu stron moze to rodzić... Tam mi się wydaje

    Kolejna kwestia do "rozstrzygnięcia" dla sądowych wojaków - czy jeśli
    odbiorca nie podpisał
    że się zgadza na fakturę elektroniczną, to czy faktura elektroniczna
    dla niego jest fakturą czy tylko informacją ?

    I wtedy co, nabywca nie może odliczyć VATu?

    To by już była paranoja(kolejna)..

  • 12. Data: 2007-11-23 14:03:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tam, gdzie była potrzeba "wielkich" (banki mam na myśli) aby umożliwić
    > regulację powierdzania woli "znaczkami" (hasłem, PINem, czymkolwiek)
    > jakoś dało się zezwolić na korzystanie z zaakceptowanych przez strony
    > form.

    Podkreślam - przez *obie* strony.

    > Przy "głupiej fakturze" znienacka się nie da.

    A tu jest jeszcze strona trzecia - szeroko rozumiane *państwo*.

    Która to strona trzecia nie godzi się na używanie niekwalifikowanych
    podpisów / certyfikatów.

    Co samo w sobie wygląda dość debilnie, skoro to samo *państwo* godzi się
    (bo musi) na niepodpisywanie FV.

    > Hm. Dziwne, nie?

    Zuepłnie niedziwne. Z powodów o których pisałem parę postów wyżej.

    A poza tym czy Ty nie przesadzasz z tym dopatrywaniem się spójności w
    przepisach, w tym podatkowych ;-)

    Piotrek

  • 13. Data: 2007-11-23 22:01:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Nov 2007, Piotrek wrote:

    > Zuepłnie niedziwne. Z powodów o których pisałem parę postów wyżej.

    No wiesz, to się ironia miało nazywać ;)

    > A poza tym czy Ty nie przesadzasz z tym dopatrywaniem się spójności
    > w przepisach, w tym podatkowych ;-)

    Nic a nic! A co, dopatrywać się nie wolno? ;)
    Przecież nie mówię, że się dopatrzyłem!

    pzdr, Gotfryd