  • 1. Data: 2011-01-24 19:48:12
    Temat: E-księgarnia a wysokość VAT za transport - pytanie
    Od: Rex <w...@z...pl>

    Witam,

    prowadzę księgarnię internetową. Do końca
    ubiegłego roku, gdy książki były opodatkowane 0%
    VAT, wliczałem koszt dostawy do wartości towaru i
    dzięki temu nie płaciłem w ogóle vatu. Taki manewr
    robiło większość e-księgarń.

    Na każdej fakturze wystawionej przeze mnie
    znajdował się dopisek: "Koszt dostawy został
    wliczony do wartości towaru".

    Czy obecnie, gdy na książki obowiązuje 5% VAT,
    mogę robić tak samo, tzn. czy po napisaniu na
    fakturze ww. koszt transportu może być
    opodatkowany 5% vat?
    Dodam, że wszystkie książki wysyłam Pocztą Polską,
    a usługi tej instytucji są zwolnione z vatu.

    Czy jeśli zacznę wysyłać książki kurierem, też
    będę mógł robić tak samo? Tzn. czy będę mógł
    odliczyć 23% vat (jestem watowcem) od faktur
    otrzymanych od firmy kurierskiej, i do ceny netto
    za transport doliczać tylko 5% VAT zamiast 23% VAT?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2011-01-26 10:28:12
    Od: Rex <w...@z...pl>

    W dniu 2011-01-24 20:48, Rex pisze:
> [...]
    > odliczyć 23% vat (jestem watowcem) od faktur
    > otrzymanych od firmy kurierskiej, i do ceny netto
    > za transport doliczać tylko 5% VAT zamiast 23% VAT?

    Czy ktoś z Was mógłbym wypowiedzieć się w temacie
    vatu za transport? Niestety nie mogę dodzwonić się
    na informację podatkową.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 3. Data: 2011-01-26 11:59:58
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Rex napisał:

    > Czy ktoś z Was mógłbym wypowiedzieć się w temacie vatu za transport?
    > Niestety nie mogę dodzwonić się na informację podatkową.

    Zmiana stawek vat nic nie zmieniła w tej kwestii, za transport vat
    wynosi 23%. Jeśli gdziekolwiek na fakturze wyszczególniasz przesyłkę lub
    transport to ma być tam vat 23%. Dlaczego masz wątpliwości w sprawie
    odliczenia vatu z faktur od firm kurierskich czy też poczty?. Ty go
    przecież im zapłaciłeś.

    Wliczanie transportu do ceny jest już inną sprawą. Tak samo jak łączenie
    montażu z ceną okien itp. przypadki gdzie vat od poszczególnych
    składowych może byc różny. Temat na długie dyskusje i spory na grupie i
    w US.