  • 1. Data: 2011-01-24 06:05:28
    Temat: faktura z 22% i 23%
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    Witam,
    dostałem dziś fakturkę z Plusa za okres 21/12/2010 - 20/01/2011
    No i mam na niej częściowe rozliczenie VAT 22%, jako że abonamenty są
    liczone z góry i w grudniu płaciłem za część stycznia:

    Część pozycji za okres 01-20/01/2011 jest rozliczona z kwotą minus (-)
    np. - kwota zł + VAT 22% a reszta, już styczniowa jest normalnie +kwota
    + VAT 23%

    Czyli część kwoty jest ujemna z VATem 22% jakby do zwrotu,
    ale ta ujemna kwota jest doliczona do bieżących rozliczeń i doliczone 23%.
    Oczywiście chodzi o ten 1% vAT.

    Czy to zaksięgować teraz normalnie pod dwoma pozycjami:
    - kwota +/- 22% i
    + kwota + 23% ?

    --
    grzegorz

  • 2. Data: 2011-01-24 06:53:50
    Temat: Re: faktura z 22% i 23%
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 07:05:28 +0100, grzegorz napisał(a):

> [...]
    > chodzi o ten 1% vAT.
    >
    > Czy to zaksięgować teraz normalnie pod dwoma pozycjami: - kwota +/- 22%

    Zastanawiam się czy to jest poprawna faktura. Bo tak naprawdę w jednym
    dokumencie mamy fakture i fakturę korygującą do innej faktury.

  • 3. Data: 2011-01-24 07:17:46
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-01-24 07:53, jureq pisze:
    > Zastanawiam się czy to jest poprawna faktura. Bo tak naprawdę w jednym
    > dokumencie mamy fakture i fakturę korygującą do innej faktury.

    Nie do końca.
    Tak samo przecież rozliczają firmy telekomunikacyjne Twoje nadpłaty.

    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2011-01-24 07:20:05
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-01-24 07:53, jureq pisze:

    > Zastanawiam się czy to jest poprawna faktura. Bo tak naprawdę w jednym
    > dokumencie mamy fakture i fakturę korygującą do innej faktury.

    Inna opcja to może nie wypisywać pozycji minusowej z 22%
    tylko różnicę dodatnią z VATEM 23 ? Na jedno praktycznie wyjdzie.

    --
    grzegorz

  • 5. Data: 2011-01-24 18:03:15
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Od zarania dziejów faktury abonamentowe na przełomie roku księguje się
    podwójnie. Część grudniową w grudniu, a styczniową w styczniu. Nic się nie
    zmieniło.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2011-01-24 20:46:28
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-01-24 19:03, Jan Werbinski pisze:
    > Od zarania dziejów faktury abonamentowe na przełomie roku księguje się
    > podwójnie. Część grudniową w grudniu, a styczniową w styczniu. Nic się
    > nie zmieniło.

    Tyle, że operator ni dzieli faktur na przełomie roku.
    Sam sobie wyliczasz ile jest na grudzień a ile na styczeń?

    Ta faktura jest z 23 stycznia i cześć abonamentu styczniowego
    zapłaconego w grudniu wpisali jako "minus kwota z VAT 22."

    --
    grzegorz

  • 7. Data: 2011-01-24 22:34:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl"> napisał w
    wiadomości news:4d3de560$1@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > Ta faktura jest z 23 stycznia i cześć abonamentu styczniowego
    > zapłaconego w grudniu wpisali jako "minus kwota z VAT 22."

    Dzielisz abonament na ilość dni i odpowiednio księgujesz. Możesz adnotację
    zrobić na fakturze.
    Tylko że nie pamiętam czy to dotyczy też dochodowego, czy tylko VAT.