  • 1. Data: 2011-03-21 06:40:56
    Temat: PIT37 (zwrot) + PIT38 (dopłata) - czy zsumują sami w US?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Witam,
    wysyłałem przez Internet rozliczenie - z PIT37 mam zwrot powiedzmy
    1000zł, a z PIT38 dopłatę powiedzmy 300zł. W sumie więc należy mi się
    zwrot 700zł. Czy US sam sobie skompensuje rozliczenie i przeleje mi
    700zł czy też powinienem przelać im owe 300zł z PIT38 i czekać na zwrot
    1000zł?

  • 2. Data: 2011-03-21 09:08:18
    Temat: Re: PIT37 (zwrot) + PIT38 (dopłata) - czy zsumują sami w US?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011, Przemolo wrote:

> [...]
    > z PIT38 dopłatę powiedzmy 300zł. W sumie więc należy mi się zwrot 700zł. Czy

    Nie, o ile wpłacisz.
    O ile nie wpłacisz, tj "możliwie długo" się wstrzymasz, US ma prawo
    potrącić, ale nie musi. Może się zdarzyć że poślą zwrot oraz poborcę :P

    > i przeleje mi 700zł czy też powinienem
    > przelać im owe 300zł z PIT38 i czekać na zwrot 1000zł?

    To jedna wersja.
    Druga to złożenie wniosku żeby potrącili sobie te 300 zł ze zwrotu,
    tyle że przez internet może być trudno spełnić warunek "najlepiej dopięte
    do obu PITów żeby nie przeoczyli" :>
    Działa, testowałem obie wersje (acz nie przez internet :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-03-21 09:36:42
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > do obu PITów żeby nie przeoczyli" :>
    > Działa, testowałem obie wersje (acz nie przez internet :D)

    Ale czy nie można wtedy wpaść (przy drugiej wersji) w pułapke czasową?
    Gdyż z jednego pita wpłata jest wymagalna do 30, a z drugiego zwrot
    następuje do 3 miesięcy? Chyba że się mylę i samo złożenie tych dwóch
    pitów powoduje że mam ogolnie zwrot i nie musze nic wpłacać.

  • 4. Data: 2011-03-21 09:57:16
    Od: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    Pytanie laika. O po co wysyłać dwa formularze? Czy sam PIT-38 nie
    wystarczy jeśli zawarty jest w nim dochód z etatu i dochód z
    działalności gospodarczej?

    pozdrawiam,
    --
    Łukasz

  • 5. Data: 2011-03-21 10:02:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 21-03-2011 10:57, Łukasz Widomski pisze:
    > Witam,
    >
    > Pytanie laika. O po co wysyłać dwa formularze? Czy sam PIT-38 nie
    > wystarczy jeśli zawarty jest w nim dochód z etatu i dochód z
    > działalności gospodarczej?

    I w której rubryce na PIT-38 wpisałeś te wszystkie dochody? O
    odliczeniach nie wspominając...

    ps. Zaczynanie od "pytanie laika" nie oznacza, że nie można sobie pita,
    o którym się mówi, obejrzeć. Laik nie musi od razu być leniem patentowanym.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2011-03-21 11:23:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz Widomski" <"\\#/"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie laika. O po co wysyłać dwa formularze? Czy sam PIT-38 nie
    > wystarczy jeśli zawarty jest w nim dochód z etatu i dochód z
    > działalności gospodarczej?

    Chyba pomyliles z PIT-em 36

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-03-22 06:15:30
    Temat: Re: PIT37 (zwrot) + PIT38 (dop?ata) - czy zsumuj? sami w US?
    Od: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    Tak. Chodziło mi o PIT-36. Dzięki za sprostowanie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-03-22 14:28:42
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    > (...)
    > Działa, testowałem obie wersje (acz nie przez internet :D)

    Przez internet nie działa wersja z potrąceniem, pomimo wpisywania w oba
    formularze odpowiedniego wniosku - przynajmniej w II i III US w Gdańsku. Chwali
    się, że III US zwrot z PIT-37 wykonał w czasie poniżej tygodnia.
    W zeszłym roku za to (po wniosku i zeznaniach na papierze) III US, owszem,
    potrącił, ale zwrot reszty wykonał dopiero w październiku czy listopadzie.

    GK