  • 1. Data: 2011-03-21 17:55:58
    Temat: podatek od nieruchomości - jaki?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Rodzice sprzedali dwa mieszkania: pierwsze zakupione przed 2005r., drugie w
    styczniu 2008 roku (w tym drugim byli zameldowani od kilkunastu lat). Za
    część uzyskanej kwoty kupują ze mną na spółkę dom (za ok. 40% wartości
    obydwu mieszkań). Czy od pozostałej kwoty muszą zapłacić jakiś podatek?

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-03-21 20:53:17
    Temat: Re: podatek od nieruchomości - jaki?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2011 12:55 PM, Lukasz wrote:
> [...]
    > lat). Za część uzyskanej kwoty kupują ze mną na spółkę dom (za ok. 40%
    > wartości obydwu mieszkań). Czy od pozostałej kwoty muszą zapłacić jakiś

    skonsultuj to z dobrym doradcą podatkowym, który zerknie w przepisy z
    tamtych lat. bo obowiązują ten z dnia zakupu mieszkania.
    te z 2008 załapie się chyba na ulgę meldunkową jak pamiętam, to drugie
    to zależy jak bardzo "przed 2005" rokiem.
    5 lat już minęło, ale kiedyś było rozliczane jeszcze inaczej.

  • 3. Data: 2011-03-21 21:13:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Lukasz" <l...@b...net.pl> writes:

> [...]
    > kilkunastu lat). Za część uzyskanej kwoty kupują ze mną na spółkę dom
    > (za ok. 40% wartości obydwu mieszkań). Czy od pozostałej kwoty muszą

    Wydajemisie, że jest duża szansa, że w ogóle nie trzeba płacić
    podatku, ale biorąc pod uwagę, że mówimy o kwotach jak mniemam rzędu
    miliona złotych i nieumiejętne załatwienie sprawy może zakończyć się
    naliczeniem np. 100 tys. złotych podatku, to ja bym nie szukał
    odpowiedzi u anonimów z internetu, tylko odżałował parę stówek na
    solidną poradę prawnika.

    MJ