    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: EW, było: spadek i podatek, dotyczy: "..VAT za paliwa.."
    Date: Wed, 11 May 2005 10:20:02 +0200

    On Tue, 10 May 2005, Kriss wrote:

    >+ > I zastanawiam się czy czasem fakt że po twojej odpowiedzi następuje
    >+ > cisza - za wyjątkiem (rzadkich) przypadków że ktoś się czepia :]
    [...]
    >+ No właśnie cisza.Ta martwi mnie najbardziej.

    Ano jest problem... netykieta zabrania ciągłego pisania postów
    "ja się zgadzam". A doprawdy nie sposób nic innego napisać
    po dobrej i kompletnej odpowiedzi... !

    [...]
    >+ Ostatni raz.
    >+ Każdy z nas podał rozwiązanie zgodne z przepisami w danym stanie faktycznym
    >+ podanym przez pytającego.

    To ja też ostatni raz: nie przeczytałeś swojego postu któregośmy
    się przyczepili. Z niego wynika iż możliwość "wpisania do EW"
    skutkuje koniecznością "przepisania do EST" oraz zapłacenia
    odsetek karnych wg art. 22e - a on IMO & AFAIK tego przypadku
    nie dotyczy. Ja rozumiem że się trochę rozpędziłeś i nie to
    (nie dokładnie to) mogłeś mieć na myśli.
    Jednak siedząc cicho skadinad przyznałbym że jestem winien Skarbowi
    Państwa prawie 200 zł odsetek (drukarka za 2000 zł leżąca w EW
    i nigdzie nie "przepisywana"), a to moim zdaniem nieprawda :]

    >+ Powtarzam w danym stanie faktycznym.Samochód
    >+ ciężarowy ,zakup poniżej kwoty itp.

    Taki stan faktyczny jak mówisz.
    Cytat brzmiał:
    ++++ CYTAT ++++
    Wpis do wyposażenia OK , pod warunkiem,że okres użytkowania nie
    przekroczy 1 roku.Jeśli przekroczy z automatu WP staje się ŚT
    ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą KUP w dacie zakupu.
    +++ koniec cytatu +++

    >+ Ponieważ mam świadomość,że czytają nas
    >+ także laicy zawsze sugeruję rozwiązania bezpieczniejsze

    Niezaprzeczalnie zgoda.
    Mało - dla takich "składników" jak komputer czy samochód *są*
    powody dla których z góry zgodzę się na określenie że to będzie
    rozwiązanie *lepsze*.

    Nie chcesz przyjąć do wiadomości że nie spieram się z tobą
    o całą resztę - a JEDYNIE o to iż wpis do EW ("przy stanie
    faktycznym jak w wątku") *nie* jest podstawą naliczania
    jakichkolwiek odsetek karnych !! A spieram się z dość prostego
    powodu: przepisy ("nasze" przepisy ?) składają się z samych
    pułapek. A nuż jest jakiś hak o którym nie wiem (w stylu
    "zapłacona/zapłaconą" z grudnia 2003) i który - odpowiednio
    podraźniony - ujawnisz.

    Uff...

    >+ i co do zasady
    >+ uniwersalne.Zauważ proszę,że sam w powyższej odpowiedzi pomijasz istotne
    >+ słowo; CIĘŻAROWY.Piszesz "samochód" co może sugerować prawidłowość metody w
    >+ odniesieniu także do osobowych, w tym w zakresie skutków podatkowych.
    >+ Znasz ustawę i wiesz ,że taki zapis jak proponujesz w odniesieniu akurat do
    >+ osobowego wymusza prowadzenie ewidencji przebiegu itd.

    Zgoda.
    Metoda jest LEPSZA - powodów można znaleźć więcej.
    Ja tego *nie podważam* !

    Tylko "kara" o której pisałeś - nadal *nie* grozi (IMO & AFAIK) !

    >+ Oczywiście jest to zgodne z przepisami
    [...]
    >+ Moja sugestia i stosowana zasada jest prostsza,

    *PRAWIE WSZYSTKO* prawda: tyle że z twojej strony to nie była
    "sugestia". Napisałeś że "jak nie to TRZEBA BĘDZIE przepisać
    do EST i ZAPŁACIĆ ODSETKI".
    I *tylko* do tego wyraziłem zastrzeżenia !
    Ja wiem że się czepiam... czasami tak mam :] Ale jak mnie straszą...

    >+ > Zabrzmiało jak zabrzmiało... groźny był twój post i tyle.
    >+
    >+ Lubię straszyć.

    ...no a ja wziąłem w obronę postraszonych ;) !
    Siebie na początek !

    >+ > BTW: ze względów zdrowotnych to zdaje się "piwko tak, cygaro nie" ;)
    >+ Piwo z lodami ?

    Podpisujemy consensus, jestem za :) !

    >+ Nie używam emotionów co czasem sprawia,że moje specyficzne i wysublimowane
    >+ poczucie humoru jest śmieszne tylko dla mnie.

    OK !
    Nie miałem zamiaru się obrażać - testowałem czy ty napiszesz
    czy cię "urażam" !

    pozdrowienia, Gotfryd