  • 1. Data: 2006-06-06 17:15:09
    Temat: EZ VAT a VAT7
    Od: t <r...@o...pl>

    Opis sytuacji:
    - W danym miesiącu(już zamkniętym) mam w Ewidencji Zakupów VAT zakup ze
    stawką 22% związany tylko
    ze sprzedażą opodatkowaną, czyli jest to robite na netto i VAT
    - Na VAT 7 jest to wpisane w 46/47, a więc wychodzi kwota do odliczenia
    - Moja sprzedaż jest wyłącznie na fakturach NP
    - W tymże miesiącu nie mam żadnej kwoty VAT do przeniesienia z
    poprzedniego miesiąca
    - W związku z powyższym jedyne wypełnione pola 'pieniężne' na deklaracji
    VAT-7 to:
    21, 40, 46, 47, 50, 53, 55, 59

    Czyli sytuacja bardzo klarowna - żadnych struktur zakupu/sprzedaży i
    innych lich

    Chcę zrezygnować z odliczenia VATu od tego zakupu poprzez korektę
    deklaracji VAT,
    czyli muszę skorygować wpierw Ewidencje Zakupów.

    Jak to zrobić:

    1) W EZ skreślić tą pozycję, w związku z czym pola 46/47(Nabycie towarów i
    usług pozostałych)
    na VAT-7 będą zerowe(bo to jest jedyna pozycja w tym miesiącu w EZ

    2) Skorygować w EZ tą pozycję i wpisać całą kwotę brutto jako "Bez
    odliczeń". Jeżeli to jest
    prawidłowy tok postępowania to co wtedy wpisać w VAT-7 w polach 46/47: 0/0
    czy brutto/0
    czy dalej netto/VAT ale potem tego nie sumować. Na mój gust tylko 0/0 jest
    logiczne/uzasadnione.

    Bardzo proszę o konkretną(jesli się na na bazie tych danych) odpowiedź,
    muszę jak najszybciej pokorygować papiery a przez takie "banalne"
    wątpliwości
    nie dałem rady jeszcze tego zrobić.

    pozdrawiam