  • 11. Data: 2003-11-28 19:52:35
    Temat: Re: Emeryt i działalność gospodarcza
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > A napisałeś w poprzednim poście: "matematycznie nie ma możliwości
    > przekroczenia limitu". Hm...
    > :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, apelujący żeby nie bić za to iż się
    > czepia: "ten typ tak ma" :))

    Re : Podstawa składek to 60 % przeciętnego wynagrodzenia. Próg dochodów to
    70 % przeciętnego wynagrodzenia. Oczywiście podstawa 60 % - to podstawa wg
    przepisów minimalna. Jeśli jednak założymy, że dla dobrowolnego stosowania
    wyższej podstawy (w aktualnym stanie prawnym dot. sposobu obliczania
    wysokości emerytur) ubezpieczony musi być albo sponsorem biednych i zwykle
    niedouczonych, a przy tym bezczelnych urzędników ZUS, albo jego intelekt
    jest zbliżony do poziomu naćpanego pawiana - to prawdopodobieństwo
    wystąpienia dobrowolnie podwyższonej podstawy uważam za zerowe. Jeśli
    ponadto przyjmiemy (a trudno inaczej), że składki ZUS są obowiązkową daniną,
    to zaprawdę trudno znaleźć kogoś, kto świadomie i dobrowolnie płaci
    podatki/daniny wyższe od należnych. Przy takich założeniach (odrzucając
    nawet mój indywidualny stosunek do urzędników) nie ma możliwości, aby 60 %
    podstawy było większe od 70 % podstawy. Oczywiście przy tych założeniach.
    Literalnie oczywiście masz Waszmość rację, ale znajdź mi przypadek, kiedy
    ktoś stosuje stopę wyższą niż 60 % :-)))
    Pozdrawiam AR