    Date: Fri, 31 Aug 2007 13:22:02 +0200
    From: cb <c...@N...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ewidencja sprzedaży

    Witam!

    KPiR + VAT.

    Do tej pory prowadziłem sprzedaż usług wyłącznie dla firm, więc
    wystawione przeze mnie faktury wrzucałem po prostu w dniu wystawienia do
    KPiR i tyle.

    Natomiast w tym miesiącu rozpocząłem handel "dla ludności". Ponieważ na
    razie miałem "sporadyczną" sprzedaż, to sumy sprzedaży danego dnia
    wpisywałem do KPiR na koniec dnia na podstawie wystawionego przeze mnie DW.

    Pytanie pierwsze :) - czy dobrze robiłem?

    Jednak rozkręca się i teraz musiałbym wystawiać codziennie taki DW, w
    związku z czym chcę założyć ewidencję sprzedaży, dopóki nie kupię kasy
    fiskalnej.

    I teraz pytania:
    Czy mogę założyć Ewidencję sprzedaży w ciągu roku?
    Czy kwoty do Ewidencji sprzedaży wpisuje się łącznie z VAT, czy bez?
    Czy kwoty do ES wpisuje się raz dziennie, czy mogę wpisywać każdą
    sprzedaż oddzielnie (z tą samą datą)?

    Pozdrawiam,
    cb