  • 1. Data: 2009-01-25 20:57:57
    Temat: mieszanina alkoholu z sokiem czyli drink:)
    Od: blues <d...@g...com>

    Dziś nasunęło mi się takie pytanie , mam bar w ktorym można kupić min
    drinka. Przykładowy drink składa się z 50 ml, wódki (VAT 22%) i soku
    100 ml (7% VAT) . W kasie fiskalnej mam pozycję wódka 0ml+sok
    pomarańcz.100ml z vatem 22%, ale zdarza się klient kóry życzy sobie np
    sok porzeczkowy no i wtedy nabijam do kasy 50 ml wódki 22%VAT i 100
    gram soku porzeczkowego 7% VAT. W tej sytuacji podatek VAT jest
    niższy. Czy obie transakcje są prawidłowe? W skali roku to jakeś 500
    zł różnicy w kwocie VAT więc nie tak mało. Do tego dochodzi opłata za
    zezwolenie na sprzedaż alkoholu która jest uzależniona od wartości
    brutto sprzedaży poszczególnych grup alkoholi do 4,5 do 18 i powyżej.
    W pierwszym wypadku wartość sprzedanych soków i innych dodatków
    niealkoholowych wchodzi do obrotu w drugim nie.

  • 2. Data: 2009-01-26 14:21:27
    Temat: Re: mieszanina alkoholu z sokiem czyli drink:)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 12:57:57 -0800, blues napisał(a):

    > Dziś nasunęło mi się takie pytanie , mam bar w ktorym można kupić min
    > drinka. Przykładowy drink składa się z 50 ml, wódki (VAT 22%) i soku
    > 100 ml (7% VAT) . W kasie fiskalnej mam pozycję wódka 0ml+sok

    Chyba tu chciałeś napisać "wódka 50 ml"

    > pomarańcz.100ml z vatem 22%, ale zdarza się klient kóry życzy sobie np
    > sok porzeczkowy no i wtedy nabijam do kasy 50 ml wódki 22%VAT i 100
    > gram soku porzeczkowego 7% VAT.

    A czy ty mu to sprzedajesz osobno i on sobie sam miesza? Nie, no to nie
    sprzedajesz wódki i soku, a po prostu napój alkoholowy. I na ten napój
    jest 22% VAT

    > W tej sytuacji podatek VAT jest
    > niższy. Czy obie transakcje są prawidłowe? W skali roku to jakeś 500
    > zł różnicy w kwocie VAT więc nie tak mało.

    Do pierwszej kontroli.

> [...]
    > pierwszym wypadku wartość sprzedanych soków i innych dodatków
    > niealkoholowych wchodzi do obrotu w drugim nie.

    A w tym wypadku to nie wiem. Dawno już się zezwoleniami na alkohol nie
    zajmowałem. Ale tak "gdybając" to 50 ml wódki i 100 ml soku, to wychodzi
    < 18%