    From: Maciek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: FVAT marza, kto moze wystawiac, problem ze sprzedawca
    Date: Wed, 9 Apr 2008 14:10:07 -0700 (PDT)

    Witam,
    jako VAT-owiec nabylem telefon komorkowy. Dostalem fakture vat marza i
    wszystko jest OK, bo nie zamierzam odliczac VAT.
    Pojawil sie jednak problem, bo telefon nie jest dokladnie taki jak go
    przedstawiono w ofercie a mianowicie obudowa ma inny kolor. Sprzedawca
    oczywiscie zaproponowal, zebym odeslal telefon i dostane (ponownie
    poczta) ten wlasciwy.
    Na moje pytanie o pokrycie kosztow przesylki odpowiedziano mi, że "Za
    kazdym razem szef decyduje o oddaniu za koszt przesyłki. Prosze na
    kartce napisac, ze domaga sie Pan tego".
    Jak to przeczytalem, to nabralem ochoty na skorzystanie z niezgodnosci
    towaru z umowa ale tu jestem przegrany, bo kupilem jako firma.
    A z obawy, ze moglbym nie odzyskac drobnych (ok. 10% wartosci towaru
    czyli w sumie nie takie drobne ;)) za paczke, przygladam sie wlasnie
    "fakturze VAT marza" i co widze? Ano to, że faktury VAT marza moga
    stosowac sprzedawcy zajmujacy sie towarami uzywanymi, dzielami sztuki,
    antykami, itp. I na tym wlasciwie konczy sie mozliwosc wyszukania
    slowa "marza" w ustawie o VAT...
    Telefon jest nowy i zostal jako taki zaoferowany (nieszczesne
    Allegro). A faktura typu marza... No wlasnie, czy aby na pewno
    obejmuje sprzedaz nowych towarow?
    Troche glupio sie czuje (w koncu nie kupilem dziela sztuki ani tym
    bardziej antyku ;)) pomimo, ze mam w razie czego haka w sprawie tych
    kosztow przesylki. Prosze o rozwianie watpliwosci co do tej marży.

    pozdrawiam,