eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › FVat za usługi telekomunikacyjne z 19grudnia płatna 2 stycznia: kiedy KUP w KPiR? kiedy odliczenie na kasowym VAT7K?

  • 11. Data: 2006-12-04 07:19:54
    Temat: Re: FVat za usługi telekomunikacyjne z 19grudnia płatna 2 stycznia: kiedy KUP w KPiR? kiedy odliczenie na kasowym VAT7K?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Dec 2006, s...@o...pl wrote:

    > mam fakturę VAT kosztową z 19 grudnia 2006, za usługi telekomunikacyjne
    > zapłaconą 2 stycznia 2007, zgodnie z terminem płatności 2 stycznia 2007,
    > która została wpisana w koszty w KPiR w dniu 2 stycznia 2007
    >
    > czy istnieje podstawa prawna do zakwestionowania takiego zapisu w KPiR?

    Problemy są dwa:
    - interpretacja pojęcia "poniesienia kosztu" przekładająca się na to co
    nazywane jest "księgowaniem kasowym" (w podatku dochodowym).
    Ten element jest do uniknięcia jeśli termin zobowiazania oraz data
    zapłaty będą w tym samym miesiącu.
    - precyzyjne wskazanie, że dotychczasowe księgowanie stosowało w 2006
    i nadal stosuje w 2007 (przecież kontrola będzie mogła nastąpić 2 np
    lata po zdarzeniu) zasadę art.22.4 a nie .5 na podstawie .6

    > do czego konkretnie, kontrola się przyczepi?

    "dla zasady" :)
    Patrzę na to tak: podatnik bardzo chce zaliczyć fakturę metodą kasową.
    Widać ma w tym interes, ciekawe jaki.
    Kontrola może chcieć ten interes mu zepsuć, np. podpuszczając go do
    przyznania że nie wie jak dotąd księgował, z czego wywiedzenie wniosku
    iż ksiegował memoriałowo nie musi być niemożliwe :)

    pzdr, Gotfryd