  • 11. Data: 2007-02-05 19:24:31
    Temat: Re: Faktura nie VAT?
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    latet wrote:

    > Czy jest gdzies w necie skan, albo wzór czegos takiego,
    > ale przynajmniej przykład, ktory jest "ok" wobec przepisow?
    > Czy taki rachunek od niewatowca moze sie nazywac "fakturą"?

    Wlasnie, gdyby rachunek nazywal sie rachunek to widzialem wiele i nie
    mam obiekcji. Ale pierwszy raz widze rachunek nazywajacy sie FAKTURA i
    to mnie troche denerwuje bo nie wiem czy tak wolno czy to ulanska
    fantazja wystawcy.

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 12. Data: 2007-02-05 21:41:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Wlasnie, gdyby rachunek nazywal sie rachunek to widzialem wiele i nie mam
    > obiekcji. Ale pierwszy raz widze rachunek nazywajacy sie FAKTURA i to mnie
    > troche denerwuje

    Bo masz dziwne skojarzenia.
    Od kiedy to polskie słowo "faktura" oznacza "faktura vat" i nie wolno mu
    oznaczać nic innego?

  • 13. Data: 2007-02-05 23:11:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-02-2007 o 22:41:41 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Bo masz dziwne skojarzenia.
    > Od kiedy to polskie słowo "faktura" oznacza "faktura vat" i nie wolno mu
    > oznaczać nic innego?

    Może oznacać co chce ale co ma byc na rachunku to masz w Ordynacji
    Podatkowej
    i tam nic o "Fakturze" nie ma.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 14. Data: 2007-02-05 23:44:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Może oznacać co chce ale co ma byc na rachunku to masz w Ordynacji
    > Podatkowej
    > i tam nic o "Fakturze" nie ma.

    I co Twoim zdaniem z powyższego akapitu wynika?
    Czego Ci na tym rachunku brakuje, a nie brakuje na rachunku zatytułowanym
    "faktura VAT"?

  • 15. Data: 2007-02-06 00:26:27
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    t wrote:

    > Może oznacać co chce ale co ma byc na rachunku to masz w Ordynacji
    > Podatkowej
    > i tam nic o "Fakturze" nie ma.

    Cytat:

    Minister Finansów, na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 87 §
    5 Ordynacji, w drodze rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy ? Ordynacja podatkowa określił zakres informacji, które
    muszą być zawarte w rachunkach oraz wymogi, którym rachunki powinny
    odpowiadać. Zgodnie z § 20 ww. rozporządzenia wystawiony rachunek
    powinien zawierać co najmniej:
    - imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i
    kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi,
    - datę wystawienia i numer kolejny rachunku,
    - określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich ceny
    jednostkowe,
    - ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie,
    - czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci wystawcy rachunku.
    Rachunki mogą być sporządzane odręcznie, maszynowo lub z za pomocą
    komputera. Podatnicy wystawiający rachunki powinni je kolejno numerować
    i przechowywać kopie tych rachunków w kolejności ich wystawienia przez
    pięć lat kalendarzowych, licząc od końca roku, w którym wystawiono rachunek.

    Zrodlo:

    http://www.prawo.akcjasos.pl/dg.php?go=f5.14

    Czxyli to co dostalem wyglada jak rachunek i zawiera wszyskto co
    powinien miec rachunek. Jednunie nie ma na tym napisanego RACHUNEK tylko
    FAKTURA co moim zdaniem jest mylace.

    Trza to potraktowac jak normalny rachunek.

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 16. Data: 2007-02-06 08:06:19
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-02-2007 o 01:26:27 Hikikomori San <h...@o...eu>
    napisał(a):

    > Czxyli to co dostalem wyglada jak rachunek i zawiera wszyskto co
    > powinien miec rachunek. Jednunie nie ma na tym napisanego RACHUNEK tylko
    > FAKTURA co moim zdaniem jest mylace.
    >
    > Trza to potraktowac jak normalny rachunek.

    A czytałeś rozporzadzenie w sprawie danych zawartych na rachunkach :) ?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie
    naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu

  • 17. Data: 2007-02-06 08:06:33
    Od: t <r...@o...pl>

  • 18. Data: 2007-02-06 09:12:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > miec rachunek. Jednunie nie ma na tym napisanego RACHUNEK tylko FAKTURA co

    A widzisz gdzieś do góry, że musi zawierać słowo "rachunek"?
    Nie?
    No to się czepiasz, zupełnie bezpodstawnie.

    Rozszerzająco - to powyższe dotyczy każdego rachunku, faktura vat od vatowca
    również jest rachunkiem.
    Tak jak chleb jest pieczywem, mimo że na metce nie ma napisane "pieczywo".

  • 19. Data: 2007-02-06 09:13:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie
    > naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
    > informacji, które muszą być zawarte w rachunkach

    Tych słów Ci brakuje?
    ZTCW nie musi ich być na rachunku.......

    A może nie zrozumiałeś pytania?

  • 20. Data: 2007-02-06 09:23:27
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    t wrote:

> [...]
    > naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
    > informacji, które muszą być zawarte w rachunkach

    ----
    § 14. 1. Rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie
    usługi zawiera co najmniej:
    3
    1) imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i
    kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi;
    2) datę wystawienia i numer kolejny rachunku;
    3) odpowiednio wyraz "ORYGINAŁ" albo "KOPIA";
    4) określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich
    ceny jednostkowe;
    5) ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie;
    6) czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci wystawcy
    rachunku, jeżeli się nią posługuje.
    ----

    O to chodzi?

    --