  • 31. Data: 2007-02-06 13:26:16
    Temat: Re: Faktura nie VAT?
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    t wrote:

    > Teraz pytanie, jak zareaguje kontrola na słowo FAKTURA na rachunku, ale
    > to juz inna kwestia.

    nie, to jest wlasnie to, do czego od poczatku zmierzamy, bo dla mnie czy
    dla ciebie na tym papierku mzoe byc napisane nawet "ugabaga gugukwa" -
    jak dlugo oznacza to dla mnie brak problemow podczas kontroli i
    jednoczesna mozliwosc "wszucenia w koszty". :)

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 32. Data: 2007-02-06 13:27:17
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    gonia wrote:

    > juz kiedyś rzucałalm tym wyrokiem na grupie, mowa jest co prawda o tym,
    > czy nota może byc fakturą, ale analogia jest - nieważne jak się nazywa,
    > ważne czy spełnia warunki, i o tym Cavallino bezskutecznie probuje cie
    > przekonać;>

    eee, mnie przekonal skutecznie, tylko czy to przekona US?

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 33. Data: 2007-02-06 13:35:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ale potocznie w uzyciu faktura kojarzy sie z faktura vat. I moze byc
    > mylace.

    A to zależy komu się kojarzy.
    Ludzie mają różne dziwne skojarzenia i nie widzę powodu, żeby się przejmować
    akurat skojarzeniami.

    > Dlaczego. Dostaje dokument zatytulowany "rachunek" i sprawdzam, ze ma
    > wszelkie atrybuty rachunku i jest ok.

    A jak dostajesz bułkę zatytułowaną "kajzerka" to już nie wiesz jak sprawdzić
    czy to jest bułka?

    > W ustawach tez ustawodawca stosuje wymiennie?

    Tytułami dokumentów zazwyczaj się nie zajmuje.
    Liczy się treść.

  • 34. Data: 2007-02-06 14:31:07
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Cavallino wrote:

    > Ludzie mają różne dziwne skojarzenia i nie widzę powodu, żeby się
    > przejmować akurat skojarzeniami.

    No wlasnie, mnie sie faktura nie kojarzy z rachunkiem, bo w ustawie
    (cytowanej) jest "co ma spelniac rachunek by byc rachunkiem" :)

    > A jak dostajesz bułkę zatytułowaną "kajzerka" to już nie wiesz jak
    > sprawdzić czy to jest bułka?

    Porownanie. Zalozmy ze zamawiam weke, dostaje zamiast weki bochenek
    chleba. Mowie - "ech, nie to zamawialem" na co piekarz "to pieczywo i to
    piwczywo - nie widze roznicy". A ja widze. ;)

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 35. Data: 2007-02-06 14:32:27
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ustawodawca tak nie może, bo zadziała zasada "jak coś zapisano innymi
    > słowami to znaczy co innego".
    > Korzystającego z ustaw niekoniecznie to dotyczy :)

    A kontrolujacego tego korzystajacego z ustaw, na zgodnosc z tym, co
    ustawodawca napisal? he? ;)

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 36. Data: 2007-02-06 14:39:21
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Bo jest tam wszystko co trzeba?
    > WSZYSTKO :)
    > Popatrz z kolei tak: czy na rachunku może byc dodatkowo gwarancja?

    Na moj rozum zgodnie z tym co jest napisane, tak, moze byc (no chyba, ze
    gdzie snapisane jest, ze nei moze byc... ;:))

    > Żeby była jasność: rozumiem że Ci się nie widzi. I że nie masz
    > chęci ew. tłumaczyć tego wszystkiego ew. kontroli :)

    Bingo. O to chodzi. Bo zaksegowac moge plytke ceramioczna z wyrytym na
    niej milionem zlotych kosztow ;) i innymi znamionami rachunku. Ale
    kontroll zapyta sie, czemu ten rachunek wyglada jak cegla ;)

    > Mnie tezy grupowiczów przekonują :)

    No mnie juz tez ;) Ale postanowilem podrayc dalej.

    > Ino nie napisali że musi być "rachunek".

    Ale uzywaja w ustawach slowa "rachunek".

    > A np. w ustawie o wekslach jasno napisali że *musi być* 'weksel'
    > i już. W przepisach o fakturach napisali, że musi być "faktura VAT".
    > A w przepisach o pożyczkach NIE napisali, że musi być napis "pożyczka",
    > mimo braku takiego słowa coś może być pożyczką :)

    Ale jakby nie bylo slowa pozyczka, a ktos napisal "zapomoga", to czy to
    dalej bedzie pozyczka (spelnia kryteria pozyczki)?

    > Jasne.
    > A czym jest taki wydruk (mam, rozliczam): "delegacja/rozliczenie
    > wyjazdu"?
    > Jest li to dowód wewnętrzny czy nie? :O
    > Słów "dowód wewnętrzny" na tym NIE MA!

    Dowod wewnetrzny to imho szersze pojecie, dowodem wewnetrznym moze byc
    roznych swistkow ;)

    > Co *ewentualnie* można by wyciągnąć na kontrprzykład: fakturę proforma.
    > W zasadzie na niej *są* wszystkie dane co na rachunku, prawda?
    > Pytanie: czy otrzymujący taki papier:
    > - może
    > - musi
    > ....oraz *dlaczego* (może lub musi) toto zaksięgować?
    > Proponuję dyskusję ;)

    Ja tam nie pamietam, ale faktura proforma nie jest dowodem ksiegowym
    (czy jakos tak) i sie jej nie ksieguje. Jak dostane proforme to _moge_
    ja zaplacic (nie musze). Przewaznie place :) Raz tylko jakies
    ciule-naciagacze przyslali mi proforme na xujwico i xujwiczemu - to ich
    pogonilem... znaczy ten tego... splonkowalem ;)

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 37. Data: 2007-02-06 15:06:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > No wlasnie, mnie sie faktura nie kojarzy z rachunkiem,

    Bo jesteś niedouczony i nie wiesz że każda faktura jest rachunkiem.

    Weka to słoiki np. ogórków.
    O czym Ty mówisz? ;-)

  • 38. Data: 2007-02-06 15:12:27
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-02-2007 o 16:06:31 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Bo jesteś niedouczony i nie wiesz że każda faktura jest rachunkiem.

    Materiał do dyskusji teoretyczno-prawnej:

    "§ 14. 1. Rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi
    zawiera co najmniej:
    (...)
    3. Przepisu ust. 1 i 2 nie stosuje się do faktur wystawianych przez
    podatników podatku od towarów i usług."

    Ustawodawca raz użył słowa rachunek, potem słowa faktura - czyli skoro
    użył innego słowa
    to chciał powiedzieć co innego?

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 39. Data: 2007-02-06 15:33:45
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Cavallino wrote:

    > Bo jesteś niedouczony i nie wiesz że każda faktura jest rachunkiem.

    A czy kazdy rachunek jest faktura? :>

    No nie wazne. Moim zdaniem ustawodawca powinien definiowac rzeczy
    "strict". I skoro sam uzywa rachunek, rachunek, rachunek, to dokument
    powinin byc podpisywany rachunek ( a nie faktura) nawet gdy sa to synonimy.

    Powinno byc jak w podreczniku matematyki: jesli przez x oznaczymy, a
    przez y oznaczymy... to choc potem zmienne mozna w rownaniahc nazywac a
    i b to jednak skoro "osnaczylismy przez x i y" stosowac w rownaniach "x
    i y" a nie "a i b"

    EOT w tej materii proponuje.

    > Weka to słoiki np. ogórków.
    > O czym Ty mówisz? ;-)

    Mowie o ogorkach konserwowych. A dostelem weke ogorkow kiszonych. Niby
    to i to ogorek, ale mialem smaka na kiszone a nie konserwowe ;))))))))

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 40. Data: 2007-02-06 17:30:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > podatników podatku od towarów i usług."
    >
    > Ustawodawca raz użył słowa rachunek, potem słowa faktura - czyli skoro

    Nie.
    Akurat w tym drugim przypadku chodziło mu o ściśle określony dokument -
    potocznie zwany "fakturą vat".
    Taki podzbiór faktur czyli rachunków.