  • 1. Data: 2006-01-03 12:14:02
    Temat: wykup samochodu z leasingo-co dalej?
    Od: "Jarek" <b...@n...pl>

    Witam,
    z dniem 30 stycznia wykupuję (osoba fizyczna prowadząca DG+VAT) samochód z
    "kratką" wzięty w leasing w 2003r. Przez cały czas nie odliczałem VATu od
    rat leasingowych ponieważ dopiero od 2005-02-01, z uwagi na przekroczony
    limit, jestem VATowcem czynnym. Wykupiony samochód dosłownie na drugi dzień
    sprzedaję dealerowi i kupuję od niego inny nowy samochód.
    Czy prawidłowo zamierzam zrobić w ten sposób, że wykupiony samochód na firmę
    muszę zarejestrować w UM i dopiero go sprzedaję go na fakturę w stawce VAT
    zwolnionej, czy do 30 dni nie muszę go przerejestrowywać (tylko kto będzie
    widniała na fakturze jako sprzedający?
    Może ktoś z Was "przerabiał" już podobny problem? Z góry dziękuję za
    wszelkie rady i sugestie.

    Pozdrawiam
    Jarek