  • 11. Data: 2007-02-02 09:38:27
    Temat: Re: Faktura z podpisem a przesłana dodatkowo jako PDF
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    > Powinna być "faktura wystawiana w kilku egzemplarzach, minimum tyle ile
    > wymaga transakcji" i już. Zdaje się że w cywilizowanych krajach tak mają.

    Dokładnie, zwłaszcza, że faktura w rzeczywistości jedynie dokumentuje
    zdarzenie gospodarcze i to raczej fakt wystąpienia tego zdarzenia (a nie
    fakt wystawienia poprawnej faktury) powinien nieść za sobą skutki - np
    prawo do odliczenia VAT-u.

    No ale cóż, przecież nasi ustawodawcy mają znacznie ważniejsze sprawy na
    głowie i nikt nie będzie się zajmował takimi głupotami jak cywilizowanie
    prawa gospodarczego ...

    Piotrek

  • 12. Data: 2007-02-02 11:43:33
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702020952260.3020@athlon64...

    > Dwa *wydruki* pewnie tak :(

    Buhahahahaha, No to ja jestem wielokrotnym przestępcą. Co gorzej
    działam w warunkach ciagłości czynu i nie zamierzam zaprzestać
    tego działania. Ekstra! :-))))) Kupa śmiechu te przepisy, nie?

    marekz

  • 13. Data: 2007-02-02 13:19:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Feb 2007, MarekZ wrote:

    > Buhahahahaha, No to ja jestem wielokrotnym przestępcą.

    :)
    Czekaj, piszesz o "oryginalnym oryginale"?
    Bo zakazu drukowania wielokrotnych kopii (niezależnie czy "oryginalnych
    kopii" czy "kopii kopii", jakby to absurdalnie nie brzmiało :)) nie ma :)

    > tego działania. Ekstra! :-))))) Kupa śmiechu te przepisy, nie?

    Dopóki ktoś nie postanowi się przyczepić to tak.

    Tak naprawdę, to takie przepisy stanowią zagrożenie dla wolności
    obywatelskich, bo można sobie "wybrać" ofiarę i przywalić jej "a tak
    sobie" - zgodnie z przepisami, mimo że milionów innych obywateli
    tak się nie traktuje.
    Popatrz na to w ten deseń: przepis o mozliwości "zabrania samochodu
    na cele wojskowe" dotyczy tak Ciebie jak i mnie - i tak samo dotyczył
    niejakiego prezesa Kluski. W zasadzie to nie musiało akurat na niego
    "paść". Trzeba nie mieć samochodu :> żeby nie podpadać ;)

    Mnie nie pytaj *czy* z powodu wydrukowania dwu egzemplarzy "oryginału"
    faktury na kogoś "padnie", bo nie wiem.
    Tak, uważam traktowanie faktury jak papieru wartościowego (a nie jak
    dokumentu) za śmieszne, ale co zrobić :(

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-02-02 13:28:11
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: epv86g$rt0$...@a...news.tpi.pl,
    MarekZ <m...@w...irc.pl> napisal:
> [...]
    > działam w warunkach ciagłości czynu i nie zamierzam zaprzestać
    > tego działania. Ekstra! :-))))) Kupa śmiechu te przepisy, nie?

    Ty sie smiej, ale w swietle naszych bardzo jasnych, precyzyjnych i calkiem
    nieskomplikowancyh przepisow to bardzo mozliwe jest ;)

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 15. Data: 2007-02-02 20:31:10
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702021409320.3492@athlon64...

> [...]
    > "oryginalnych
    > kopii" czy "kopii kopii", jakby to absurdalnie nie brzmiało :))

    Pewnie, że o oryginale. Bywa nie raz, że produkuję kilka
    oryginałów, z jakichś tam przypadkowych powodów. A i pdf'y często
    podsyłam. :-)))

> [...]
    > tak
    > sobie" - zgodnie z przepisami, mimo że milionów innych obywateli

    No właśnie, kupa śmiechu.

    > Mnie nie pytaj *czy* z powodu wydrukowania dwu egzemplarzy
    > "oryginału"
    > faktury na kogoś "padnie", bo nie wiem.

    Żeby to dwóch.... Czasami gorzej to wygląda u mnie w liczbach...
    ;-) Ale powiem Ci, że z tego co pamiętam, pojęcie "anulowania
    faktury" wprowadzonej do obiegu tez chyba nie istnieje a kontrole
    VAT w moich US już nie raz takie rzeczy akceptowały. Więc może
    jednak zdrowy rozsądek zwycięża.

    > Tak, uważam traktowanie faktury jak papieru wartościowego (a
    > nie jak
    > dokumentu) za śmieszne, ale co zrobić :(

    Ja to po prostu zlewam. Jak i wiele innych rzeczy. ;-) Jak do tej
    pory co się US albo ZUS usiłował do mnie "przywalić" to na tym
    tracił. Więc ja juz uodporniony jestem i nie sądzę, żeby to uległo
    zmianie.

    marekz

  • 16. Data: 2007-02-02 22:44:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > faktury" wprowadzonej do obiegu tez chyba nie istnieje a kontrole
    > VAT w moich US już nie raz takie rzeczy akceptowały. Więc może

    Zdaje się że albo SN albo NSA w rozszerzonym składzie wywiódł
    uzasadnienie do istnienia "anulowania", mimo nieistnienie
    literalnego przepisu :)
    Trzeba pamiętać, że jeśli z litery prawa coś *nie* wynika, to
    wtedy możliwe jest stosowanie wykładni systemowych/celowościowych
    czy jak im tam...
    Na podobnej zasadzie funkcjonuje pojęcie refaktury - przepisu
    nie ma, ale (AFAIR jeszcze SN za czasów kiedy pełnił rolę
    kontrolną wobec NSA) wywiódł iż taka konstrukcja jest prawidłowa
    bo coś tam - przy okazji w uzasadnieniach określając warunki
    dla refaktury (m.in. "zakaz zysku" oraz "obowiązek pomiaru").

    > Ja to po prostu zlewam. Jak i wiele innych rzeczy. ;-) Jak do tej
    > pory co się US albo ZUS usiłował do mnie "przywalić" to na tym
    > tracił. Więc ja juz uodporniony jestem

    :)
    Taki Amerykanin mógłby w Polsce (nie wspierany miejscowymi siłami)
    wyginąć niczym Indianie zarażani ospą :>
    Tak, człowiek na wiele się uodparnia :]

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-02-02 23:04:11
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702022338420.3196@athlon64...

    > Zdaje się że albo SN albo NSA w rozszerzonym składzie wywiódł
    > uzasadnienie do istnienia "anulowania", mimo nieistnienie
    > literalnego przepisu :)

    Eh, a ja sie juz ludzilem, ze to zdrowy rozsadek US'ow. :-)

    > Taki Amerykanin mógłby w Polsce (nie wspierany miejscowymi
    > siłami)
    > wyginąć niczym Indianie zarażani ospą :>
    > Tak, człowiek na wiele się uodparnia :]

    Fakt. Amerykanim, Irlandczyk, mogliby nie przetrwac. Polak
    przetrwa, bo nie wiedzac jaka czynnosci podjeta w dobrej wierze
    moze sie nieoczekiwanie okazac niezgodna z jakims-tam przepisem,
    prewencyjnie podejmie inne czynnosci w zlej wierze, aby na wszelki
    wypadek "byc do przodu". Wszystkiego nigdy sie nie dopatrza...
    :-))) I tak sie ten kraik bedzie krecil dalej. Ciekawe czy kiedys
    przyjdzie opamietanie.

    marekz