    From: Mateusz <s...@w...pl>
    Subject: Faktury 2013 szczegółowo
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 20 Mar 2013 00:15:47 +0100

    Witam.
    Faktury w 2013 powinny zawierać m.in.:
    1. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi,
    2. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych
    usług,
    3. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto),
    4. kwoty wszelkich rabatów, w tym za wcześniejsze otrzymanie należności, o
    ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto,
    5. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją,
    bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto),
    6. stawkę podatku,
    7. sumę wartości sprzedaży netto z podziałem na sprzedaż objętą
    poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku,
    kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty
    dotyczące poszczególnych stawek podatku,
    8. kwotę należności ogółem.

    Ad.3.
    Wciąż dostaję faktury gdzie nie ma ceny netto. Ze stacji paliw, Ikei,
    Castoramy. Czy jakiś inny przepis dopuszcza stosowanie ceny netto na
    fakturze?

    Ad.5.
    Wartość sprzedaży netto dla danej pozycji na fakturze czy łącznie (w
    tabelce VAT) ?

    Ad.8. Nie jest wymagane umieszczanie należności ogółem słownie.

    Pozdrawiam

    Mateusz