  • 11. Data: 2004-04-30 11:28:54
    Temat: Re: Faktury bez podpisu ??? :-)))
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Catbert <v...@w...pl> wrote:
    > Dla mnie osobiście wystarczyłby NIP, adres i nazwa np. "Filemon" -

    W ogóle NIP by wystarczył. Później musisz słać noty korygujące, bo
    ulica nazywa się Paderewskiego, a nie Parandowskiego, firma nazywa
    się "Filemon", a nie "Filomon", a właściciel ma na nazwisko Kotas,
    a nie Choj ;)

    P.

  • 12. Data: 2004-04-30 11:33:58
    Od: "M." <m...@a...pl.nospam>

    Dnia 2004-04-30 11:26, Użytkownik Piotrek napisał:

    > "1) Imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    > oraz ich adresy"
    > Co jest lub może być nazwą skróconą w przypadku dz. gosp. osoby fizycznej?
    > Czy takową nazwę skróconą się gdzieś zgłasza przy rejestracji?

    coś mi się kojarzy, że nazwa skrócona była podawana w urzędzie
    statycznym i zusie

    Pozdrawiam M.

  • 13. Data: 2004-04-30 12:20:19
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Analizuję nowe rozporządzenie w sprawie faktur VAT i nie moge znaleźć w
    nim
    > obowiązku podpisywania faktury - ani przez nabywce ani przez sprzedawcę.
    > Możecie potwierdzić, że nie cierpię na zaćmę?
    >
    > Pzdr,
    > BaLab

    A co tu mamy w rozporządzeniu z 27 kwietnia :(

    Stasiek G.

  • 14. Data: 2004-04-30 12:22:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Stasiek G. napisał:

    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > A co tu mamy w rozporządzeniu z 27 kwietnia :(

    No mamy mnóstwo rzeczy. Na dodotek dwa rozporządzenia z ta sama data
    więc rozjaśnij, o co Ci chodzi.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2004-04-30 12:26:37
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    > No mamy mnóstwo rzeczy. Na dodotek dwa rozporządzenia z ta sama data
    > więc rozjaśnij, o co Ci chodzi.
    >
    > Maddy

    Sorki, rozp. w sprawie zwrotu podatku.... par.13

    Stasiek G.

  • 16. Data: 2004-04-30 13:13:44
    Temat: Nazwy skrócone, było: Faktury bez podpisu ??? :-)))
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, Piotrek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy takową nazwę skróconą się gdzieś zgłasza przy rejestracji? Bo na druku
    >+ Urzędu Miasta nie ma nic takiego jak nazwa skrócona...

    Melduję uprzejmie że #1 ("u mnie było") i skrzętnie skorzystałem :)

    Stan aktualny (na ile moja wiedza jest aktualna :>) jest taki, iż
    przy nowelizacji szpencjaliści ustawodawcy zapisek o używaniu nazwy
    skróconej umieścili w artykule Kodeksu Cywilnego, którego pierwszy
    paragraf wspomina o nazwie osoby prawnej. Jednocześnie paragraf
    opisujący nazwę skróconą wyraźnie stanowi: "przedsiębiorca" !
    Do tego powołany jest "skrót formy osoby prawnej" (czyli ewidentnie
    chodzi o sp.z o.o., S.A., S.K., S.K-A itp) natomiast tam gdzie
    przedsiębiorca powołany jest "skrót firmy" (co jak dla mnie jest
    CZYM INNYM niż "skrót formy firmy" !) z zastrzeżeniem że skrótu
    formy firmy dotyczy to RÓWNIEŻ.
    Prawdą jest iż zapis PDG nie narzucał wymogu na "skrót" w nazwie
    skróconej (czyli firma: Usługi Pralnicze mogła posługiwać się
    nazwą skróconą np. "PTAK") a dzisiejszy zapis niewątpliwie "wiąże"
    dopuszczalny skrót z firmą - jak na mój gust wszelkie "Przedsiębiorstwa
    Handlu Wewnętrznego" mogą używać skrótu PHS - *zachowując* w zapisie
    istotne informacje (widziałem post z pytaniem o nazwisko - IMHO
    powinno być i już).
    Są tacy co wywodzą z tej plątaniny wniosek iż tylko osobie prawnej
    przysługuje prawo do skrótu - ja mam co najmniej wątpliwości.

    Może cytat:
    +++
    Art. 434. Firmš osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko.
    [..i dalsza część o dopisaniu sobie czegoś..]
    Art. 435.
    § 1. Firmš osoby prawnej jest jej nazwa.
    § 2. Firma zawiera okreœlenie formy prawnej osoby prawnej, które może
    być podane w skrócie, [..i też o dopiskach..]
    § 4. Przedsiębiorca może posługiwać się skrótem firmy. Przepis
    art. 432 § 2 stosuje się odpowiednio.
    ---

    Jak dla mnie - par.4 oznacza że spółka cywilna (no przecież nie
    osoba prawna !) może posługiwać się skrótem S.C. :)
    Nie mam pojęcia czy za "skrót nazwiska i imienia" można
    by dopuścić... inicjały :)
    Natomiast wszelakie "dodatki do nazwy" IMHO *również* można
    skrócić do "skrótu"... (nie bić za określenie :))

    >+ Natomiast jest w NIP-1...

    ...i bardzo dobrze :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-04-30 14:41:37
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Stasiek G." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sorki, rozp. w sprawie zwrotu podatku.... par.13

    To dotyczy transakcji, gdy to kupujacy wystawia fakture, a nie jak to jest
    "normalnie" - sprzedajacy. Poniekąd rozumiem, po co wówczas jest podpis
    (jednorazowo). BTW, jakie jest praktyczne zastosowanie takiego obiegu
    dokumentów?

    Pzdr,
    BaLab

  • 18. Data: 2004-04-30 14:41:41
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
    : Tajest. Wiedziałem, że z wejściem do UE muszą wiązać się jakieś plusy ;>.
    :

    a 2 maja wejdzie poprawka :)

  • 19. Data: 2004-04-30 21:26:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, BaLab wrote:

> [...]
    >+ "normalnie" - sprzedajacy. [...]
    >+ BTW, jakie jest praktyczne zastosowanie takiego obiegu dokumentów?

    <uwaga: dywaguję !>
    - komis; jeszcze nie poprzebijałem się przez wszystkie zależności,
    ale podejrzewam że może się przydać w tym przypadku :), o ile
    dobrze widzę niektóre regulacje są "przerobione" a inne "znikły".
    - jeśli ma miejsce "sprzedaż lub dostawa w rozumieniu VAT" a druga
    strona nie jest przedsiębiorcą tudzież nie łapie się
    na "więzy prawne" określone w ustawie art.15.3.3 - no to "firma"
    (pierwsza strona) mogłaby naliczać i odprowadzać "VAT od umowy".

    Po prawdzie nie mam pojęcia jak można się na "więzy" nie załapać
    (chyba się nie da), ale można sobie wyobrazić sobie umowę np.
    "Zamawiający i Wykonawca zrzekają się prawa dochodzenia roszczeń
    z tytułu niewykonania lub niewłaściwego wykonania umowy, określonych
    w Kodeksie Cywilnym i innych przepisach prawa".
    No to wtedy nie ma "odpowiedzialności"... :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2004-05-01 23:07:04
    Od: "madzia" <m...@o...pl>

> [...]
    > obowiązku podpisywania faktury - ani przez nabywce ani przez sprzedawcę.
    > Możecie potwierdzić, że nie cierpię na zaćmę?

    a co w przypadku,gdy klient w umowie zawrze zapis,ze "nie upowaznia wystawcy
    do wystawienia dokumentu bez podpisu odbiorcy"?To upowaznienie badz nie jest
    zasadne?Czy juz zawsze (oby) bedzie tak,ze wysylam oryginal i juz?

    dzieki za ew odpowiedzi
    magda