  • 21. Data: 2004-05-02 02:23:34
    Temat: Re: Faktury bez podpisu ??? :-)))
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "madzia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c71air$klg$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > nim

    > a co w przypadku,gdy klient w umowie zawrze zapis,ze "nie upowaznia
    wystawcy
    > do wystawienia dokumentu bez podpisu odbiorcy"?To upowaznienie badz nie
    jest
    > zasadne?Czy juz zawsze (oby) bedzie tak,ze wysylam oryginal i juz?

    Tak, bo wystawienie faktury nie zależy już w żaden sposób od nabywcy. Inna
    sprawa, że taka faktura bez podpisu odbiorcy prawdopodobnie nie będzie już
    mogła samoistnie stanowić dowodu zawarcia transakcji - np. przed sądem i na
    jej podstawie nie będzie można domagać się zapłaty. Potrzebny będzie inny,
    podpisany przez obie strony dokument. Przynajmniej tak mi się wydaje.

    Pzdr,
    BaLab

  • 22. Data: 2004-05-05 12:55:42
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Po prawdzie nie mam pojęcia jak można się na "więzy" nie załapać
    > (chyba się nie da), ale można sobie wyobrazić sobie umowę np.
    > "Zamawiający i Wykonawca zrzekają się prawa dochodzenia roszczeń
    > z tytułu niewykonania lub niewłaściwego wykonania umowy, określonych
    > w Kodeksie Cywilnym i innych przepisach prawa".
    > No to wtedy nie ma "odpowiedzialności"... :>
    Tylko pytanie czy mozna? Niektore prawa sa niezbywalne:-)

    Pozdrawiam
    Lukasz G.

  • 23. Data: 2004-05-06 04:38:21
    Temat: UZ a VAT, było: Faktury bez podpisu ??? :-)))
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2004, Łukasz Góralczyk wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > No to wtedy nie ma "odpowiedzialności"... :>
    >+ Tylko pytanie czy mozna? Niektore prawa sa niezbywalne:-)

    Ano prawda :)
    Mi pozostaje wątpliwość której to "odpowiedzialności" (tj.
    odpowiedzialności ZA CO) czepia się ustawodawca :]
    Bo z tego co napisałeś wyżej przy braku jednoznacznej interpretacji
    literalnej można zacząć wyciągać "przesłanki" (chyba Maddy się
    przyznała że lubi :> !)

    Wysoki sąd będzie rozpatrywał: "skoro odpowiedzialność
    zleceniodawcy wobec zleceniobiorcy występuje zawsze, to biorąc
    pod uwagę racjonalność ustawodawcy należy założyć iż nie może
    chodzić o tę odpowiedzialność. Pozostaje przyjąć iż chodzi
    o odpowiedzialność za wykonanie umowy, a ta ma miejsce tylko
    jeśli umowa była realizowana na rzecz strony trzeciej wobec
    której zleceniodawca podjął zobowiązanie. Konkludując, rzeczony
    punkt [czy ustęp czy co to jest - nie mam czasu sprawdzać]
    ustawy nie ma zastosowania w przypadku realizacji umowy która
    służy celom wewnętrznym zamawiającego".

    Jak w powyższym nie ma błędów logicznych[1] to jeszcze trzeba będzie
    prawników (znaczy: na .prawo :)) spytać czy mogą się do tego
    rozważania przyczepić, czy na streszczenie z glosy albo uzasadnienia
    orzeczenia powyższy tekst się nada :]
    [1] to jest PYTANIE do grupowiczów czy widzą jakieś błędy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)