  • 11. Data: 2011-01-06 22:48:00
    Temat: Re: Faktury elektroniczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale kluczowe jest trzymanie pliku, nicht wahr?

    Dla elementu którego się przyczepiłem tak, racja.
    I dla tego elementu (który właśnie uznałeś za "kluczowy")
    teza o czytelności jest... śmieszna.
    Natomiast dla całości, a w szzczególnści mojego wtrącenia do Twojego
    wtrącenia już nie - *sprawdź*, że minister postanowił że wydruk też
    może być.
    Z zastrzeżeniem o "zapewnieniu integralności" rzecz jasna, które
    (to zastrzeżenie) stanowi przedmiot flejmu w osobnej gałęzi.

    > ,,Wysoka Kontrolo, dla Boga Wszechmocnego nie ma nic niemożliwego, więc
    > czemu Wysoka Kontrola uważa, że ta kupka spopielonych dokumentów jest
    > nieczytelna?''

    Ale zastrzeżenie moje co do zapisu o czytelności akurat dotyczyło postaci
    elektronicznej, nie całego rozporządzenia :)

    > Kwestia definicji czytelności. Dla mnie są nieczytelne.

    A ja po prostu tego ocenić nie umiem, bo nie umiem po ichniemu czytać.
    Nie wiem czy się rozumiemy.
    Jeszcze by tylko tego brakowało, żeby urzędnik US mógł stwierdzić
    że w fakturze zapisanej po polsku "nie rozumie treści", bo
    ona jest np. zazipowana. A on nie życzy sobie ingerencji
    podatnika w treść, kiedy podatnik oświadcza że mu zaprezentuje
    jak dane się z zipa wydłubuje :>
    A właśnie taką sugestię (że mógłby, bo "to jest nieczytelne",
    *mimo*, że naprawdę "on nie umie przeczytać") aplikujesz.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-01-07 11:19:50
    Od: tomek <t...@o...pl>

    aktury-elektroniczne-.html

    > O, thx.
    > Skorzystam:
    >
    > +++ cytat +++
    > tak aby faktury elektroniczne stały się realnš alternatywš dla faktur
    > papierowych w szczególno?ci poprzez:
    > [...]
    > - wprowadzenie obowišzku zapewnienia czytelno?ci faktur
    > przez cały okres przechowywania,
    > ---
    >
    > Proponuję medal.
    > (zwracam uwagę: nie ma mowy o zachowaniu *treści*, bo to chyba jest
    > oczywiste, mowa o *czytelności*).

    Zobacz http://www.podatki.biz/artykuly/32_12765.htm, pkt 8:

    "Poprzez pojęcie czytelności nie należy rozumieć jednak, że wymogiem
    prawnym jest przechowywanie faktur w formie elektronicznej np. w plikach
    PDF, mających formę dokumentu zrozumiałego dla odbiorcy. "

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2011-02-09 08:03:35
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    "3. Autentyczność pochodzenia, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza
    pewność co do tożsamości dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy
    albo wystawcy faktury.
    4. Integralność treści, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza, że w
    fakturze nie zmieniono danych, które powinna zawierać faktura."

    Reasumując. Można wreszcie wysyłać faktury w PDF'ie bez użycia podpisu
    elektronicznego? Szczerze mówiąc dobija mnie już wysyłanie faktur bo
    pani Henia z księgowości chce mieć "oryginał"...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2011-02-09 09:28:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011, Piotr wrote:

> [...]
    > 4. Integralność treści, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza, że w fakturze
    > nie zmieniono danych, które powinna zawierać faktura."

    Na mój gust oznacza to *co najmniej* że kupujący deklaruje, iż dane
    na f-rze są wiarygone "bo on to wie".
    Nie na podstawie "dołożenia staranności", jak jest w przypadku "zwykłych"
    faktur na papierze, ale położenia własnej głowy za to, że jest OK.
    Kwestię czy US może *niezależnie* oceniać, czy on (US) uważa że "środki"
    są wystarczające pomijam - minister nie napisał *kto* ma mieć tę
    "pewność". Na mój gust zgodność oryginału z kopią powinna być
    wystarczającym dowodem iż środki były "wystarczające".

    > Reasumując. Można wreszcie wysyłać faktury w PDF'ie bez użycia podpisu
    > elektronicznego? Szczerze mówiąc dobija mnie już wysyłanie faktur bo pani
    > Henia z księgowości chce mieć "oryginał"...

    Jeśli mam rację, to albo pani Henia dostanie odgórny prikaz od osoby
    upoważnionej i ta osoba położy głowę za "integralność", albo właśnie
    pani Henia musi to zrobić.
    Znaczy to ona odpowie jeśli ew. się zdarzy że oryginał i dane na
    Twojej kopii będą niezgodne.

    Gdzieś się mylę? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-02-09 10:34:04
    Od: Piotr <p...@b...pl>

> [...]
    > pani Henia musi to zrobić.
    > Znaczy to ona odpowie jeśli ew. się zdarzy że oryginał i dane na

    Ja tam mam dosyć wysyłania każdej faktury pocztą bo Pani Henia się boi o
    swoją skórę..

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2011-02-09 11:13:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-09 11:34, Piotr wrote:
    > Ja tam mam dosyć wysyłania każdej faktury pocztą [...]

    Ale to "Panią Henię" może mało interesować. A musisz mieć zgodę odbiorcy
    na wysyłanie faktur elektronicznych, czy to z podpisem czy bez.

    Piotrek

  • 17. Data: 2011-02-09 11:23:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/9/2011 5:13 AM, Piotrek wrote:

    > Ale to "Panią Henię" może mało interesować. A musisz mieć zgodę odbiorcy (*)
    > na wysyłanie faktur elektronicznych, czy to z podpisem czy bez.

    *) nie dotyczy TP
    ktora ostatnio zrobiła sobie numer i przerobiła wszystkich na
    "elektroniczny obraz faktury", chyba, ze aktywnie zaprotestujesz.

    zaprotestowałem, z kopią do UKE.

  • 18. Data: 2011-02-09 12:54:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-09, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > ktora ostatnio zrobiła sobie numer i przerobiła wszystkich na
    > "elektroniczny obraz faktury", chyba, ze aktywnie zaprotestujesz.

    TP to akurat chyba ma podpisywane faktury elektroniczne?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2011-02-09 16:23:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/9/2011 6:54 AM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-02-09, witek<w...@g...pl.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > TP to akurat chyba ma podpisywane faktury elektroniczne?

    niewazne co maja
    wazne, ze nikogo o zdanie sie nie pytają.
    po prostu grzecznie zostałem poinformowany, ze wlasnie dostałem swojego
    pierwszego pdfa i jak mi nie odpowiada to moge do nich zadzwonic i to
    odkrecic.
    zadzwonilem i napisalem, ale nie do nich.

  • 20. Data: 2011-02-09 22:18:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011, Wojciech Bancer wrote:

    > TP to akurat chyba ma podpisywane faktury elektroniczne?

    Ale na akceptację takich faktur należy mieć zgodę, prawda?
    Podpisaną albo "na papierze" albo certyfikowanym podpisem
    elektronicznym.

    pzdr, Gotfryd