  • 1. Data: 2004-08-25 05:33:38
    Temat: vat od paliw silnikowych za kilka lat...
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,
    Proszę o komentarz do następującej sprawy:

    odliczamy vat od paliwa do samochodu ciężarowego/'spełniającego wzór
    Lisaka' - samochód sprzedajemy np. za 3 lata - wydajemy nabywcy dowód
    rejestracyjny i jeżeli mamy również świadectwo homologacji (bo nie jest nam
    potrzebne).

    Po sprzedaży samochodu odwiedza nas kontrola, sprawdza poprawność rozliczeń
    VAT i znajduje faktury na paliwo do samochodu, którego dokumentów już nie
    posiadamy.

    Rozumiem, iż to do nas, jako podatnika należy udowodnienie, iż przysługiwało
    nam prawo do odliczenia vat'u od paliw.

    Wniosek:
    po sprzedaży samochodu, dla naszego bezpieczeństwa, powinniśmy zachować
    sobie xero dowodu rejestracyjnego, świadectwa homologacji i zachować na 6
    lat.

    Czy się ze mną zgadzacie?
    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-08-25 18:56:22
    Temat: Re: vat od paliw silnikowych za kilka lat...
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Sorry ale dla mnie to jest oczywiste i kosztuje z papierem moze 1 zl.

    MIchal

  • 3. Data: 2004-08-26 05:30:05
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "arctic" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sorry ale dla mnie to jest oczywiste i kosztuje z papierem moze 1 zl.

    Z papierem, owszem, kosztuje 1 zł, ale sam wiesz, że niewiedza w tym
    przypadku może kosztować nieporównywalnie więcej.
    :-)

    Ja osobiście mam xera dokumentów samochodów od wielu lat ale dopiero kilka
    dni temu uświadomiłem sobie iż robiłem to bardziej podświadomie.

    Temat ruszyłem, bo jakoś nie przypominam sobie, żeby to było omawiane na
    grupie, a jeżeli przynajmniej jeden z grupowiczów od dzisiaj będzie
    zachowywał sobie te papierki i ominą go kłopoty przy kontroli - moja
    satysfakcja gwarantowana.
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński