  • 1. Data: 2008-06-09 18:43:26
    Temat: Faktury za naprawe ubezpieczonego samochodu
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak zaksięgować fakturę za naprawę
    samochodu (po szkodzie komunikacyjnej). Zaklad ubezpieczajacy pokrywa kwotę
    netto faktury. Czy całość kwoty z faktury wrzucam w koszty? Czy tylko kwotę
    podatku VAT??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-09 19:10:25
    Temat: Re: Faktury za naprawe ubezpieczonego samochodu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Łukasz Krawczyk w <news:g2jtkc$6bi$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > netto faktury. Czy całość kwoty z faktury wrzucam w koszty? Czy tylko kwotę

    A dlaczego kombinujesz i nie napiszesz więcej...

    Proszę, podaje _szybki_ przykład dla PKPiR+VAT ze sprzedażą wyłącznie 22%

    Faktura z serwisu netto w koszty;
    VAT naliczony z faktury pomniejsza VAT należny;
    Wypłata (a kogo to, że bezpośrednio dla serwisu) z TU do przychodów.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-06-09 19:27:17
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    .

> [...]
    > VAT naliczony z faktury pomniejsza VAT należny;
    > Wypłata (a kogo to, że bezpośrednio dla serwisu) z TU do przychodów.

    Dzieki wielkie za podpowiedź,

    Jeszcze tylko jedno pytanko czy to oznacza, ze od faktury z serwisu
    normalnie moge odliczyć Vat?

  • 4. Data: 2008-06-09 19:47:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodu (po szkodzie komunikacyjnej). Zaklad ubezpieczajacy pokrywa
    > kwotę netto faktury. Czy całość kwoty z faktury wrzucam w koszty?

    Zależy.
    Miałeś AutoCasco?

  • 5. Data: 2008-06-09 19:48:56
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    Tak, miałem AC

  • 6. Data: 2008-06-09 23:30:02
    Od: "MW" <n...@e...com>

> [...]
    > VAT naliczony z faktury pomniejsza VAT należny;
    > Wypłata (a kogo to, że bezpośrednio dla serwisu) z TU do przychodów.

    A jak zaksiegowac, jesli samochod nie byl wpisany do EST (byl rozliczany wg
    kilometrowki) - odszkodowanie dalej ksieguje sie jako dochod?

    Pozdrowienia,
    Michal

  • 7. Data: 2008-06-12 09:20:53
    Od: "Marcin" <brak_Maila@brak_Maila.pl>

    > Użytkownik "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zależy.
    > Miałeś AutoCasco?

    Czy aby na pewno musi mieć AC? wszak art. 23 ust. 1 pkt 48 uopd mówi o
    "ubezpieczeniu dobrowolnym" nie precyzując, że chodzi o AC. Zatem można
    domniemywać, że również inne ubezpieczenia dobrowolne jak Car Assistace
    pozwolą na wrzucenie faktury w koszty. Czy może to zbyt nie pewna
    interpretacja?

    Marcin

  • 8. Data: 2008-06-12 09:37:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin" <brak_Maila@brak_Maila.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > domniemywać, że również inne ubezpieczenia dobrowolne jak Car Assistace
    > pozwolą na wrzucenie faktury w koszty. Czy może to zbyt nie pewna

    Zdecydowanie niezbyt.