  • 1. Data: 2008-06-09 13:27:12
    Temat: ZUS - nizsza skladka. POMOCY
    Od: "robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Chyba mam problem :) a wiec do rzeczy
    DG zalozona w 10.2005 pracowalem i dodatkowo mialem DG (kod 05 10). Placilem
    wiec samo zdrowotne. W 05.2006 zakonczylem prace wiec do ZUS zglosilem
    ubezpieczenie z nizsza skladka (kod 05 70).
    No i tereaz pytanko :) do kiedy moge placic zus z nizszymi skladkami????
    Kiedy powinienem zglosic zmiane na (05 10)
    Bo cos mi sie wydaje ze sie spoznilem i powinienem placic do 10.2007 :-( ,
    no chyba ze do 05.2008 i wykorzystac 24 miesiace jakie mi przysluguje??
    Liczy sie moment zalozenia dzialalnosci, czy okres przez ktory mi
    przysluguje czyli 24 miesiace.
    No i jesli moment zalozenia DG to jak to odkrecic?? zlozyc korekty i roznice
    wplacic czy jak??
    dzieki wszystkim pzdr robert

  • 2. Data: 2008-06-09 13:35:52
    Temat: Re: ZUS - nizsza skladka. POMOCY
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    robert pisze:
> [...]
    > no chyba ze do 05.2008 i wykorzystac 24 miesiace jakie mi przysluguje??
    > Liczy sie moment zalozenia dzialalnosci, czy okres przez ktory mi

    Liczy sie moment założenia działalności.
    Jeżeli zacząłeś działalność w środku miesiąca to wyższy ZUS płacisz od
    11/2007, jeżeli tak się złozyło że zacząłeś dokładnie 1.10.2005 do już
    od 10/2007 wyższe składki.

    > No i jesli moment zalozenia DG to jak to odkrecic?? zlozyc korekty i roznice
    > wplacic czy jak??

    Wyrejestrować się z ulgowego kodu, zarejestrować z nowym - wszystko z
    datą pierwszego dnia miesiąc od którego powinieneś płacić wyższe składki.
    Złożyć korekty, dopłacić z odsetkami, jeżeli płaciłeś chorobowe to w
    korektach wyzerować chorobowe. I tak prawo do zasiłku przepadło a
    będzie ciut mniej do dopłaty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-06-09 23:16:22
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-06-09 15:35 Maddy pięknie wystukał/a:

> [...]
    > Złożyć korekty, dopłacić z odsetkami, jeżeli płaciłeś chorobowe to w
    > korektach wyzerować chorobowe. I tak prawo do zasiłku przepadło a

    Ospowiedz mi ile powinna otrzymać ksajerka (pracująca też w soboty i
    niedziele) wypłaty. Pensja 1350 zł plus zatwierdzona premia 30 %, tj,
    405 zł. W sumie wypada 1755 zł.Zwolnienia lekarskiego nie było.
    Kasjerka pracuje na całym etacie, jest na wcześniejszej emeryturze,
    przetrzynują ja po godzinach, ale po otrzymaniu poborów na konto nic nie
    wskazuje na to, że za jakiekolwek te cięźkie godziny jej zapłacono.
    *Ile ona powinna dostać netto?*
    Sprawa bardzo pilna, pliiz. Pasków płacowych jeszcze nie
    ma.
    Dzięki z dóry :-)

    --
    animka